tlhIngan-Hol Archive: Tue Apr 11 18:54:58 1995

Re: jIghtaHvIS jIghItlh

On Mon, 10 Apr 1995, Alan Anderson wrote:

> (written Monday, April 3)

I think your subject line got garbled.
<jIghIQtaHvIS jIghItlh> DaghItlh 'e' DaHech'a'?

> jIHvaD Dun Hoghvam 'e' vIpIH.
> *condominium*Daq be'nalwI' SoS vav je DItlhej qorDu'wI'.
> qaStaHvIS cha'maH loS rep *Daytona Beach*vaD *Indiana*vo' malenglI'.

For physical locations, you would use {-Daq} instead of {-vaD}.

> 'ach DaH naDev maHtaH 'ej poH law' vIghaj.
> *beach*Daq jIba'laH 'ej tlhIngan Hol vIghItlhlaH.
> tlhIngan Hol vIHaDvIS poH vIlo'Ha' 'e' Har be'nalwI'.

{-vIS} can't be used by itself.  It always comes with {-taH}.
...vIHaDtaHvIS...

> HartaHghachDaj vItaHmoH 'e' vIpIH.
> *Indiana*vo' wImejta'DI' peDtah.

When you put {-vo'} on a noun, it no longer becomes the object of the verb.
{[Indiana]vo' mamejta'DI'} would be better, because technically, the verb
in this sentence has no direct object.

As a side note, I have seen some experts question whether it is correct to
simply say {peDtaH} for "it is snowing".  Some believe that the "it"
should be explicitly stated.  E.g. {peDtaH muD} or {peDtaH chal}.  On the
other hand, I have seen canon examples of the implicit "it" in use:
{De' lI' Sovlu'DI' chaq Do'Ha'} (PK).  Some may disagree with me, but I
think your use of {peDtaH} is probably okay.

> *Florida* naDev loQ tuj muD.

Perhaps {[Florida]Daq naDev loQ tuj muD} would sound a little better.

> wov pem Hov 'ej mubel bIQ'a'.
> ravDaq wa'maH wa' Such vaj maleghqu'laH.

jIyajchu'be'.  Such 'Iv nuq joq?  Such'a' pem Hov?

> -- ghunchu'wI'

lutlIj vIlaDDI' [Florida]Daq bIQ'a' retlhDaq jIghIQ vIneHqu'.  <sigh>

yoDtargh

Back to archive top level