tlhIngan-Hol Archive: Mon Nov 14 17:31:38 2011

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' chorghmaH wej: <'e' tul pagh tlhIngan>

Qov ([email protected])

Hota'ro' has reported a flood of coolant fluid under the main deck.

83

"'ar?" jatlh HoD. "nuqDaq 'el?"

"ravDaq wejmaH vatlhvI' 'uj Saw'. Hal vIleghbe'. jInejlI'." jatlh Hota'ro'. va. law'qu'. 'ej yoSvam DungDaq Qong Hota'ro'. pa'DajDaq 'ellaw' tar teqpa' muD ngeb SeHwI' pat.

"lagh, DaH yISal," SIbI' jatlh HoD. letlhHom ghoS Hota'ro' 'ej SIchmeH Sup. Qatlhqu'law' letlhHom toSmeH Qu'. rav lojmIt veghqa'pu'DI' ravDaq QotchoH. tlhuHmeH vumqu' ro SomrawDu'. DaSmeyDaq bIrmoHmeH taSna' tu'lu'. rav lojmIt SoQmoHmeH HoD poS ghop lo'. Hu'meH Hota'ro' DeS luH 'ej yItmoHmeH volchaHDajDaq qat. meH lu'el. "mIch wejvaD yIntagh yImobmoH. mIch wa'vaD mIch cha'vaD je yInSIp yIghurmoH. cha'maH Hut vatlhvI' yIwIv." jatlh HoD.

vang ghutar. "mobta', wIvta', HoD," jatlh.[29]

ravDaq ba' Hota'ro' 'uchbe'choHDI' HoD. qIvDu' jojDaq nach HuS. tlhuHqu'mo' qetwI' tlhIb rur. ghutar 'Iw Hotlh HoD 'ej Hotlh'egh je. jatlh "nIjpu' bIrmoHmeH taS law'. 'IwmajDaq yInSIp botchoHlI' SIp SuQ tlhuDbogh. DaH pagh Datu' 'ach vI'lI'mo' pay' vay' SIghchoH. nom SablaH."

jatlh Hota'ro', "rav bIngDaq tar tu'lu'."

jatlh ghutar, "ghuy'cha'! naDev tu'lu''a'?" naw'meH lojmIt bejchoH.

jatlh HoD, "vISovbe'. Hota'ro', naw'meH lojmItvetlh yIpoSmoH."

"luq, HoD," jatlh Hota'ro' 'ej lojmIt ruQ. poSmoHDI' chol ghutar HoD je. nuH HoS 'ochmey, De'wI'mey je legh. Say'law'. lojmIt retlh ravDaq QotchoH Hota'ro'.

"yIHu', lagh!" jatlh HoD. HoD bejchoH Hota'ro' 'ach qeQlaHchu'be' mInDu'Daj. QammoHmeH DeS luH HoD. chechwI' Daqu' 'a jIj. meH lutlheD. chaH 'emDaq SoQchoHbe'meH lojmIt ngep ghutar 'ej meHvo bejtaH. mIch cha'Daq rav lojmItHom poSmoH Hota'ro' 'e' ra' HoD. vIHmeH qIvDu' tochDu' je lo' Hotaro'. lojmIt SammeH rav HottaH. leghlaHbe' Hota'ro' pay' 'e' tlhoj ghutar. lojmIt Sam Hota'ro' nItlhDu'. ngaQHa'moH 'ej pepmeH luH.[28]

"HoD!" jatlh ghutar. "vIta'laH. leS 'e' yIchaw'."

jatlh HoD, "meH yISeH. Duj toy'."
----
SKI: The captain orders Hota'ro' to open and close access hatches, looking for more coolant.
----
[28] I had a lung injury once. I remember crawling around on my hands and knees, gasping in exertion. I also now work in an environment where I must use supplemental oxygen and monitor my blood oxygen saturation. I suffered sympathetic shortness of breath for a week working on this story. Don't say I don't suffer for my art. [29] This is a technical point. ghutar does not say <vIta'ta'> because while he has selected the control settings that do this, the controls have not completed the task of increasing oxygen. Pilots remember that selecting a setting and achieving it are not necessarily the same. This is not apropos of anything. I'm not implying that the oxygen setting on the *Dugh* isn't working right (because who would need a footnote to suspect that something on *that* ship was broken!)