tlhIngan-Hol Archive: Fri Aug 19 11:17:26 2011

RE: mu'mey chu': matlh vItlho'qu'

Steven Boozer ([email protected])

Robyn Stewart (Qov) reported:
> To further muddy the waters, there is a small number of secret words this year, words that we
> know the existence of but either don't actually know the Klingon or have been told not to pass on
> until the material for which they were coined is officially released. Klingon is getting weirder.

Secrecy isn't entirely without precedent for Okrand:

  "When asked to speak Klingon, he often says, {QI' peghmey vI'angQo'}
    which means 'I refuse to reveal military secrets'." [Qov, HQ 13.3:14]

It's a theme in the tapes:
   pegh De'vetlh! (CK)
   De' pegh vIghaj. (PK)

not to mention the whole series of {peghmey vIttlheghmey} from PK:
   lojmIt poSDaq Daq pagh.
   De' lI' Sovlu'DI' chaq Do'Ha'.
   jIjatlhpa' jatlh Hovmey.
   not mev peghmey.
   Hov ghajbe'bogh ram rur pegh ghajbe'bogh jaj.

tugh Hoch mu'mey pegh lupeghHa'moHlu'jaj!

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons

Back to archive top level