tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 07 15:45:33 2004

Re: taH (was Re: mu' lo' QaQ 'oSbogh mu'tlheghmey)

QeS lagh ([email protected])

ghItlhpu' Voragh:

>Where possible, the examples should come from canon; that way, we know
>we're using the word correctly and not imposing our own assumptions on it.
>A classic example of this would be trying to come up for something for
>{taH} "be at a negative angle",

"stative" wot 'oHbej {taH}'e' 'e' vIHar, DelmeH "be X" lo'mo' Marc Okrand.
'ach {HeghmoH} "be fatal" wIghaj je... {{:S

wotvam DelmeH chaq mu'tlheghmeyvam DIlo'laH:

choghvat yItaHmoH! (Lower the gangplank!)
tenHa'meH choghvat taH lo' (He disembarks via the gangplank that is
lowered/at a negative angle)

latlh chovnatlhHey Sanob, 'ach lughchu' 'e' vISovbe':

letlh taHDaq yIt (He walks down the stairs that are at a negative angle [or
stairs leading down])

mu'tlheghvam boyaj'a'? lugh'a'?

Savan.

QeS lagh

{taH ta' ta', taH ta' ta, 'a taHtaH ta'.} - jat baghwI'

Protect your inbox from harmful viruses with new ninemsn Premium. Go to
http://ninemsn.com.au/premium/landing.asp?banner=emailtag&referrer=hotmail

Back to archive top level