tlhIngan-Hol Archive: Fri May 30 15:10:57 2003

Re: 10 000 things [Was: Re: Tao Te Ching Chp. 34]

ja' ghunchu'wI':

>But "myriad" *is* literally "ten thousand", which is why I suggested it as
>a translation of Klingon {wa'netlh}. Look it up. It mirrors very closely
>the Chinese "wan4 wu4" by having both literal and idiomatic usage.

qatlho', ghunchu'wI'. SoHmo' De' chu' vIghoj!
SoH QaQ law' HochHom mu'ghommeywIj QaQ puS. qeSlIjmo' mu'ghommey vIghajbogh
vInuD. DIvI' Hol mu'taywIj Hal potlh bIH mu'ghommeyvam'e'. Do'Ha' QIvlaw'!
Hoch mu'ghomDaq mu' "myriad" tu'lu' 'ach "innumerable, a large indefinite
number" 'oS mu'vam 'e' neH lumaq mu'ghommeyvam. toH, latlh mu'ghommey vInuD:
cha' De'wI' mu'ghommey (electronic dictionaries), Webster's International
Unabridged Dictionary je. tInqu' mu'tlheghmeyvam 'ej De' law' ngaS 'ach
ngeDbe' De' SammeH Qu'. meqvammo' pIjHa' mu'ghommeyvam vInuD. DaH vInuD 'ej
tagha' De' vIpoQbogh vISam. {wa'netlh} 'oS "myriad" 'e' lumaq mu'ghommeyvam.
latlh De' ghaj je, ghItlhlu': "chiefly in translations from Greek or Latin,
or in reference to the Greek numeral system."

'ISqu'