tlhIngan-Hol Archive: Fri Jun 20 08:07:30 2003

Tao Te Ching Chp. 60

60K

ghotI' mach vutmeH Qu' rur Sep tIn qummeH [A] Qu'.

qo' qumlu'meH mIw'a' lo'lu'chugh
QIHmeH [A] HoS luchIl qa' mIgh.
lojbe' HoSchaj 'ach nuvpu' QIHbe'
nuvpu' QIHbe'
'ej yajchu'wI' QIHbe'.
chaH QIHbe'lu'mo'
tay'choH ghobmeychaj 'ej chaHDaq tatlh'egh.

60E

Ruling a large state is like cooking a small fish.

If Tao is used to govern the world,
Evil spirits lose their power to harm.
Their power is not gone but it does not harm the people.
Their power does not harm the people
and it does not harm the sage.
As they suffer no harm
Their virtues unite and return to them.

[A] I'm not using {–lu'} here because I've noticed that this suffix is
usually dropped from {–meH} clauses modifying nouns:

   ghojmeH taj:
      boy's knife (knife for learning)

   vutmeH 'un:
      pot for food preparation (KGT)

   pe'meH taj:
      cutting knife (KGT)

   HoS QaymeH 'och:
     Power Transfer Conduit (BoP)

   Soj polmeH pa':
      Food Storage (BoP)

   Qapchu'meH 'aqroS chuq:
      Maximum Effective Range (BoP)

   Qapchu'meH chuq:
      Effective Range (BoP)

   QongmeH qItI'nga' Duj tI'ang:
      the K'Tinga Class sleeper ship, the T'Ong (S15)

The only counter-example I could find is {toQDuj chenmoHlu'meH Daq wa'DIch}
in BoP:

   tlhIngan juHqo'Daq tlhIng yoSDaq 'oH toQDuj
   chenmoHlu'meH Daq wa'DIch'e':
      1st Construction Site: The Kling District,
      Klingon Home World

'ISqu'
http://www.geocites.com/taoteching_klingon