tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 19 11:13:21 2002

Re: QeD De'wI' ngermey

On Tue, 19 Nov 2002, David Trimboli wrote:
> >'e' wIwuqnISba'.  rIp quv wIchenmoH 'e' vIchup.  chaq wej 'oSwI'
> >muvmoHlu''a'?  chaq Qu'vamvaD { Lawrence }, { d'Armond }, { Krankor } je
> >wIwIvlaH?
>
> jIH.  jIH'e' vIwIvnISlu'.  Hol HI' vImoj 'e' vIqotlh.  Hoch vISeHchu'!!!

bItlhaQba'.  :)

> >{ Okrand } vISovbe'.  vaj vIghellaHbe'.
>
> Okrand vISov.  rIp chenmoHlu' 'e' SaHbe'bej.  tlhIngan Hol yejHaD jeSwI'pu'
> neH tu'lu'be'.  tlhIngan Hol yejHaD vIparchugh 'a tlhIngan Hol
> vIparHa'chugh, Hol vIlo' 'e' tungHa' Okrand.  HochvaD Hol chenmoH Okrand.

'ach wavchoH Hol neH'a'?  Hol wIlo' neHchugh { Okrand } vaj qatlh QIt
wInenchoH neHbe'?  Hol wI'ItlhmoH 'e' SaH ghaH 'e' vIHarbe'.  nab chu'
botaghvIp 'e' vIHar.

> >lI'be' { Okrand } vIja'be' vIquvHa'moHbe'mo'.
>
> containing the word of saying, on either side.  The quotation is NOT the
> object of the word of saying.  For instance:
>
> lI'be' Okrand jIjatlhbe'
> jIjatlhbe' lI'be' Okrand
> I didn't say that Okrand is useless.

Oh, I see, all I really flubbed was the wrong prefix.  Be happy I didn't
try to put 'e' in there again.  ;)

> >  tlhIngan Hol chenmoHwI'
> >ghaHbej 'ach nugh potlh law' wa' nuv potlh puS.  Hoch Sovbe' { Okrand }.
> >vaj chay' mu' chu' Sovbe'bogh chenmoHlaH?  Doch law' SovlaH rIp quv.
>
> Hol nIv'e' nejbe'taH tlhIngan Hol yejHaD.  tlhInganna' Hol nejtaH.  chaq nIv
> Hol'e' chenmoHbogh rIp, 'a tlhIngan Hol chenmoHbe'.  rIp Hol chenmoH.

"Perhaps a language made by committee will be superior, but it doesn't
make Klingon." -- Ah, are you trying to say that it wouldn't *be* Klingon
if a committee created the language?  Hmm, what if you tweaked that last
part to be { ... 'a tlhIngan Hol 'oHbe'choH Holvetlh } instead?  "but that
language would cease to be Klingon"?

qo' DaleghmeH qechlIj wuv. ("It depends on how you look at the world?")
'obe' chaHchugh rIp'e' quv, teHchoH mu' luchenmoHbogh.  rIp DalajHa'mo'
SoHvaD teHbe' mu'vetlh'.

...Paul

PS>  I've send Lawrence an email.  I'm keeping up the argument here
because it's really exercising { tlhIngan Hol laHwIj }  ;)

 **        Have a question that reality just can't answer?        **
                         "taH pagh taHbe'"

Back to archive top level