tlhIngan-Hol Archive: Wed Nov 13 08:40:00 2002

Re: Years IR

> > DaH wa'SaD wejvatlh SochmaH Soch wo'DIS
> > neH wa' wIwIv 'e' vIHar 'ej wo'DIS 'e' QaQ Dochvam 'e' vIHar
> >
> > It is now 1377 IR
> > I beleive that we need to choose one, and I like {wo'DIS}
>
> jIQochbej.  <wo' 'ISjaH> nIv law' Hoch nIv puS net Sovba'.
> mawIvlaHbe' maH'e'.  tlhIngan lurDech wISovnIS.
>
> I disagree.  "Empire Calendar" is obviously better than the rest.
> WE don't get to choose.  We need to find out what the Klingons do.

SuStel mu'tlhegh'e', jIQochbe'.  /'ISjaH/ nIv law' Hoch nIv puS.
loQ De' vIqaw; lutHomvaD /qeylIS DIS/ lo'lu'.  tera' nugh rur tlhIngan nugh 'e'
luraD qonwI'qoq.  'ach pervam vIpar.

I agree that 'ISjaH is better than DIS.
I kind of recall that in an episode someone used the phrase "Year of Kahless",
with the writers trying to parallel earth culture, "Year of our Lord".  But I
don't like this.

I still want to know what this formula is for calculating that year.
Wasn't there an episode that mentions that in the TNG/DS9 time frame the
klingon calendar was only 1000, but now you're report that now, in ST's past it
is 1377.  Or did the episode say 1500?

DloraH

Back to archive top level