tlhIngan-Hol Archive: Wed Sep 19 17:14:24 2001

RE: Enterprise

Will Martin:
>> I'd meant to imply that only "special" ships would be named so oddly; in
>> in particular prototypes or one-of-a-kind ships.  But my excerpt doesn't
>> show it of course.

Russ Perry:
> I'm pretty sure that the one-of-a-kind prototype ship that could fire
> while cloaked was named {pagh}.

ghobe'.  qarghan HoD toQDuj 'oH <pagh>'e'.  SkyBox S7 yIlaD:

                      qIvo'rIt pagh'e'

  qIvo'rIt toQDuj 'oH tlhIngan wo' Duj pagh'e'.  ra' qarghan
  HoD.  DujvamDaq tlhIngan nuH tu'lu'bogh pov law' Hoch pov
  puS 'ej DujvamDaq 'op SuvwI' tu'lu'bogh po' law' tlhIngan
  yo' SuvwI' law' po' puS.

DujvamDaq loQ yaS wa'DIch gheS Riker la' (TNG "A Matter of Honor"?).

SuSvaj:
: qaStaHvIS juHlut "Star Trek VI" not pongvetlh jatlh vay'.  'ach paqDaq
: "DaHron" 'oH toQDujvetlh pong'e'.

ST6 paqDaq cheng Sa' toQDujvaD DIvI' Hol *Dakronh* ghItlhlu'.  SkyBox S33 yIlaD
je:

  ngongmeH wa' DujDaq nuHmey nISbe'bogh So'wI' jomlu'pu'.
  HovpoH Hut vagh cha' wa' vI' jav Dujvam 'aghlu'pu' 'ach
  Qaw'lu'pu'.

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons