tlhIngan-Hol Archive: Sun Sep 09 23:16:07 2001

RE: laj (was Re: jaS bIpotlh

roD QInmeylIj vIlaD je 'ach pIj jIjangmeH meq vIHutlh vaj jIlaD neH. rut
vIlaDchu'be'. poH vIHutlh 'ej pIj nI' QInmeylIj. rut Qatlh mu'tlheghlIj. rut
bIQagh 'e' vIHar 'ach jIghoHqangbe'. pIj jIQagh je.

> Do' not Esperanto ngan San wISIQ, pImba'mo' puptaHghach'e' lunejlu'bogh.

nuqDaq 'oH Esperanto'e'? pa' Dab 'Iv?

> lajHommey law' bIH lajmaj'e', tlhIngan tIgh, pab je ghojtaHvIS 'ej
> parHa'choHtaHvIS tera'nganpu'.

Qatlh mu'tlheghvam. vIyajchoHmeH wejlogh vIlaDnISqa' ghIq vIyajchu'be'ba'mo'
vIlaDnISqa'. "While Terans begin to like and learn Klingon grammar and
customs, our acceptances are many minor acceptances." wej jIyaj.

> tIghghomna' lujeSmeH wIvlaHchu' labwI'.

"In order that they participate a true customsgroup, the transmitter can
perfectly choose."

jIyajbe'ba'. jIyaj 'e' vInIDqa' 'ach laH yap vIHutlhlaw'.

> luja'
> nughQeD 'op ghItlh Sagh, <<tera'Daq ja' 'op ghot, "tlhIngan jIH">>.

"Some serious manuscripts of sociology report, 'On Earth, some people say,
<I am Klingon>.'"

tlhoS jIyajchoH 'e' vIHar.

> vaj
> ngu''eghmeH tlhIngan tIgh'e' luqelbej chaH; America, Germany joq, England
> joq qelbe'chu'. reH Hov leng lutmey ngab qawmoHlaw' tlhIngan 'aH, 'ach
> lajHom nobbej ghot law'. 'op ghot motlh vIjawtaHvIS, pIj lajHom lunob,
> jIQIjta'DI'. not pIHlaw' je maw'taHghach.

"The continuation of madness is also never apparently suspicious."?
"The continuation of madness also never expects."?

ngeDlaw' jImISchoHmeH Qu'. pIj <<-ghach>> Dalo'. pIjHa' mu'tlhegh
vIyajlaHchu'bogh chenmoH DIpmeyvam.

> Qatlhbe' Qu'meymaj, lajbe'chugh je tera' Hoch'a'. nuchepmoHba' Paramount,
> 'ej Do'Ha' wIwuv. toH, napqu'mo' tera'ngan qech Qat, chaq wIyajHa'lu'. lut
> Daj luDalu'bogh, lalDan paQDI'norghna' wavnISlu', vaj net qap.

"Thus, one insists that interesting stories which are be-boringed, true
religious teachings it [not they] must be divided."

jIyajHa'ba'. jIyaj vIneHbej, 'ach pIj Qatlhqu' pablIj. qechmeylIj DaDelmeH
'ej qechmeylIj luyajlu'meH pIj QaH pab nap. rut mu'meylIj 'ugh qenglaHbe'
mu'tlheghmeylIj 'e' vIHar.

> 'ach vay' mIw
> le' lulo'taHvIS, wItlh'eghchugh tlhIngan tIghghom, 'ej QatmeH Dachugh qoj
> belmoHchugh chaH, taH Qu'meychaj, pagh, jaS SaghtaHchugh chaH, 'a tlhIngan
> lutmey qImHa'choHmoHchugh Paramount, Esperanto ngan ben Sanmo'
> ghIq tlhIngan
> ghomvaD ghumnISlu'.

"But while somebody's special procedures are used, if either a Klingon
customsgroup breaks itself off, and if it behaves in a manner in order to be
popular and/or if they please (them?), their mission continues, or, if they
differently continue to be serious, but if Paramount begins to cause Klingon
stories to ignore, inhabitants of Esperanto years ago because of Fate
subsequently one must sound an alarm for the Klingon group."

Hoch mu'meyvam rarlaHbe' pabvam. mu'mey law' rarHa'lu'bogh ngaS
mu'tlhegh'a'vam. qechmeylIj vIyaj vIneH 'ej jImoghchoH. wejmaH wej mu' ngaS
mu'tlheghlIj. yIwav! yIwav! yajlu'meH yIwav! tlhIngan Hol Dajatlh 'e'
DanIDDI' tlhIngan DaDaQo'. mu'tlhegh ngaj tIlo'. mu'tlheghmeylIj DaghongtaH!
qach qengnISbogh SarghHom'e' lurur mu'tlheghlIj. Qo'! yImev! "Huge pile of
words" DachenmoH. mu'tlheghna' 'oHbe'.

> Ha', pIm laj ngoQmaj, vaj 'e' vIqapqangqa'.

"Come on, thus I'm again willing to insist that our goal of acceptance is
different.

chaq jIyaj 'ach *context* vIyajchu'be'mo' jIyajbejbe'.x`

> SeQpIr Hoch lut
> lumughqa'lu'ta'DI', 'ej latlh lalDanHomHey paqmey, lutmey noy joq,
> wa'vatlhna' paqmey joq, (qaSpu'DI' poH yap, qaSbej je, vumqu'lu'bejmo'!),
> lalDanna' paq mughlu'meH tlhIngan Hol lo'lu' ghIq net laj. 'a SoHmo' qaS
> paghHey yol jay', Bible wa' neH paqHom Damughta'mo'. pIj Bible mughmeH
> jInmolHey qImqu'moHDI' Proechel toDSaH, bepchoHtaH Human qImwI'pu' puS.
> ghu'vam'e' not wIboQlaH. 'ach tInqu'chugh tlhIngan Hol paqghom, 'ej ghIq
> Bible naQ nopHa'chugh 'oH, vaj bepbe'law' lalDan SaHwI'pu', 'ej lajna'maj
> botqangbe' Dorn, latlh je. "laj" vIjatlhDI', wanI' loQ vuSlu'bogh
> vIqeltaH.

There is a stage in a toddler's use of language where they suddenly go from
single, double or triple word statements or requests to piling together long
strings of words that don't hang together. I'm reminded of this when I try
to read your posts. I honestly am trying, and I'm sure that it really is
possible to write Klingon sentences that are this long and convoluted and
still can be broken down and understood, but in this case, it looks like
sentences get so long, they get out of your own control, word order gets
really strange, grammar gets waaay overextended and it becomes impenetrable,
at least by my humble resources.

Can you PLEASE try to write in smaller, simpler sentences? Then, maybe more
people would understand you and you'd be involved in more dialogs and fewer
monologs.

Just a suggestion from someone who respects you a lot and gets really
frustrated trying to read what you write.

> Andrew H. Strader
>   http://www.cis.ohio-state.edu/~strader

charghwI'

Back to archive top level