tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 19 12:41:32 2001

RE: KLBC RE: latlh nay bangwI' ngo'

DloraH:

> I've seen many people attach relative clauses to the nouns.
> Do we have any law'/puS canon with  V-bogh A Q law' V-bogh B Q puS ?

A marginally related canon example popped into my head:

QamvIS Hegh qaq law, torvIS yIn qaq puS.

Ignoring the grammatical weirdness of <-vIS> without <-taH>, this is one of
the more complex ways law'/puS can be stretched. <-bogh> clauses, which act
like nouns, are much easier to fit.

Here's an example from a Skybox card (my namesake) with a couple of <-bogh>
clause:

qIvo'rIt toQDuj 'oH tlhIngan wo' Duj pagh'e'. ra' qarghan HoD. DujvamDaq
tlhIngan nuH tu'lu'bogh pov law' Hoch pov puS 'ej DujvamDaq 'op SuvwI'
tu'lu'bogh po' law' tlhIngan yo' SuvwI' law' po' puS.

pagh

Back to archive top level