tlhIngan-Hol Archive: Mon Mar 26 11:46:24 2001

Qo'noS Such vulqangan (was: re: Qov jabbI'ID)

lab SarrIS, SI'mal jabbI'ID jangtaHvIS

>> nuq SIQ vulqangan val?
>>
>> Qo'noSDaq ghIQtaHvIS Dochmey law' SIQ. yuch parHa'qu'bogh be'pu'
SIQ.
>> tlhIngan DujDaq vumtaHvIS HoD QeH SIQ. vulqangan luSum luneHbej
>> be'pu' 'ej luHoH luneH loDnalpu'chaj.

chay' HoD DaQeHchoHmoH?  ngeD Qu' 'e' vISovbej.  'ach wanI' yIDel.

>I figure you'd like to have your usage of {Sum} corrected here. It is
>always intransitive.

toH.  mu' <Sam> ghItlhHa'pu' SI'mal 'e' vIHar.  DaH vIyaj.  wanI'
vIqawbe'.

>I'll also suggest that this vulqangan is definitely having fantasies.
>Klingon women have taste in men this particular vulqangnan seems to
>misunderstand.

wo'vetlhDaq yIH lungaghqang 'op be'pu'.  rut may'mey tuch Quj pInpu'.
moghchoH tlhInganpu' 'ej QongDaqDaq SuvqangchoH.

>> HIja'.
>
>qatlh bIjatlh <<HIja'.>>? Dughel 'Iv?

vIghel jIH.  Hol qeqmeH qech nej SI'mal.  ben ghojwI'HeywI' vIghovmo'
vIghel.

>> vulqanganvam vISov. jupwI' ghaH.
>
>vulqanganna' ghaHbe'ba' pagh tlhInganpu' chaHbe'ba'. vulqangan neHbogh
>tlhIngan be''e' vIneHbe' jIH.

QujvaD wIqelbogh, vulqangan ghaHba' Smaal'e'.  QujvetlhvaD tlhIngan
HungpIn jIH.  pa' Quj trI'Qal je.

>> rurchuq pongmeymaj 'ach pIm."Smaal" 'oH vulqangan pong. DaH pongwIj
>> Saja'. "SI'mal" 'oH pongwIj. pongmeyvammo' mISchoH jatlhwI'pu' law'.
>
>mumISbe'bej pongmeyvam. pImchu'. nov wa'. motlh latlh.

qay'be' pong.

latlh jabbI'ID:

>bIDoj. Doj je laHlIj. yIHem.

chu'wI' ghaHbe' vulqanganvam'e'.  QujvetlhDaqDoj QujwI' law'.  nuqDaq
ghaH rIynegh'e'?  Sov vay'?  loghDaq 'evnagh Se' wIlo'taHvIS rIynegh
jIH je, tlhIngan Hol wIlo'.

=====
Qov - pab 'utlh
bI*yahoo* pagh bI*yahoo*be': jISaHbe' jIH.