tlhIngan-Hol Archive: Mon Mar 19 21:48:31 2001

Re: KLIC: <telescope>wIj chu'

ja' Qov:

><telescope>vaD juvmeH mI'mey vISovbe', 'ach mI'mey ghoHmeH neH jangmo' latlhpu'
Do'Ha'.

chaq, 'ach mu'meychajmo' vIghojlaHbej.
"Perhaps, but I can certainly learn from their words."

>pov QInlIj 'ej Daj.

qathlo'.

>chorgh ben Hov bejmeH yaHDaq jIvum.
>pa' cha' <telescope> tIn tu'lu'.

bIDo'qu'.

>not yon QulwI'.
>not tlhoy tIn <telescope>.
>not tlhoy Hurgh ram.
>not tlhoy HoSghaj De'wI'.
>not Hovmey 'Iq leghlaH.

lugh mu'tlheghmeyvetlh; Sormey rur.  ngem lugh rur.
"Those sentences are all correct as trees.  They are a forest of correctness."

>>ram Hoch, Daqmey tamchuqtaHvIS <Jupiter> maSmey, vIbejtaH.

>qaStaHvIS yInwIj, wa' maS neH vIleghpu'.

qaStaHvIS yInwIj, jav maS vIleghta': tera' maS, <Io>, <Europa>, <Ganymede>,
<Callisto>, <Titan> je vIleghta'.
"I have seen six moons in my life: Earth's moon, Io, Europa, Ganymede, Callisto,
and Titan."

>><Saturn> bavbogh DI gho vIleghta'.

>DI ghomey DatoghlaH'a'?

ghobe'.  machqu'.
"No.  They are too small."

>luchevlu', qar'a'?

HISlaH, 'ach <telescope> mach lo'lu'DI', chevmeH Qatlhqu'.  tugh <Cassini> DI
ghomey joj vIleghlaH 'e' vItul.  'oH tIn law' Hoch tIn puS.
"Yes, but they are very difficult to separate using a small telescope.  Soon, I
hope to be able to see the Cassini Division.  It is the largest."

>><Venus> muD 'engmey vIleghta'.

>tIDel.  chIS'a'?  ghor luHuvHa'chu''a'?  vIH'a'?

jIHaDmo' meH, 'engmey bIH 'e' vISov, 'ach Habqu' 'ej chIS.  'engmey rurbe'.  reH
<Venus> ghor luwaQ <Venus> 'engmey.  vaj not ghor leghlu'.
"I know they are clouds only because I have studied, but they are smooth and
white.  They don't look like clouds.  Venus' clouds always obscure it's surface,
so it can never be seen."

>>yuQ'a' <Uranus> vInejlI'.

>DaqDaj Delbogh De' Daghaj'a'?  DaqDaj DaSIm'a'?  chay' nejmeH Daq DawIv?

yuQmey Quv SImmeH De'wI'wIj vIlo'.  yuQ Quv SImwI' ghaj je <telescope>wIj.
<Polaris>Daq <telescope> vIQeqchu'.  ghIq DoS vIwIvlaH, 'ej jIHvaD Qeq
<telescope> nguSDI'mey.
"I use my computer to calculate planetary positions.  My telescope also has a
planetary positional calculator.  I aim the telescope right at Polaris, then I
can choose a target, and the telescope's motor drive will aim it for me."

chalDaq yuQ wov, Hov wov je' SumDI' <Uranus>, vItu' 'e' vInID.  <Uranus>
leghlu'meH, reH <telescope> 'utbe'lu'.
"When Uranus is near a bright planet or star in the sky, I will try to find it.
A telescope is not always needed to see Uranus."

>>tugh ghopDap vItu' 'e' vInID.

>chu'wI' DaSamchugh DaponglaH, qar'a'?

chu'wI' vISamchugh, [Qov] vIpongbej.
"If I find a new one, I will certainly call it 'Qov'."

>>ghaytan jIQap.

>DoS yIQIp.

Er, did you mean /qIp/ instead of /QIp/?

- tuv'el

Back to archive top level