tlhIngan-Hol Archive: Sat Jan 06 19:22:31 2001

Re: the word `dative'

> ja' DloraH:
> These bits of information are to help the non-linguistic beginners.
> The public schools around here do not teach these terms.
> Your average trekkie that's thinking of attempting to learn klingon does not
> know these term.
> The people I've spoken to so far about learning klingon have enough trouble
> with words like:  subject, object, pronoun, suffix, ...

DloraH,  teH mu'lIj. 'ach QIpbe' *your average Trekkie*.
pIj yabvaD qaD tIv *Trekkies*. Qujmey Qatlh tIv.
Quj motlh vItIvbe'. (I'm game-impaired, must be missing a gene somewhere....)
jIHvaD Quj  'oHtaH  tlhIngan Hol HaDtaHghach'e'.
pIn vIrur *English* vIjatlhDI'. 'ach  pab vIyajbe'.  <qatlh> <chay'> je
vIyajbe'.
not DuSaQDaq Hol pab vIghoj.
        (or should I use the double negative <vIghojbe'>?)
*USA* DuSaQmey  motlh  ngoDvetlh.  pujtaHghachna'  'oHtaH.
mu'qaDchu'qu'  tlhIngan Hol!
Hol yajlu'chu'meH, pabDaj HaDnISlu'.
pab qech yajlu'meH, pab mu' ghojnISlu', qar'a'?
*BUT*   taghwI'pu' ghIj neHbe'  <KLI e-list>.
rut *delete button*  lo'  taghwI' yIqawmoH.
 mISmoHwI'  yIwoD, ratlhwI' yIpol.
                                    pIl'o'

ps: LoS leS (Linguistics 101) vItagh. muqaDqu'!
tlhIngan Hol vItlho'.  vInID muraD. jISey jay'!

Back to archive top level