tlhIngan-Hol Archive: Mon Feb 19 12:32:33 2001

Re: Peace! (was Re: post)

ja' Joel:
> >Doghqu'!  qatlh Hol lo'lu'taH?  "roj" vIQumnISchugh vaj mu' "roj" vIlo'.

ja' ghunchu'wI':
> >wejpuH.  Hughmaj DaghoDmeH roj Dayuvqu'qanglaw'.

jIja':
> >nuqjatlh? roj <yuv> 'Iv?

ja' ghunchu'wI':
> mu' yuvtaH Joel.  chaq rojqoq Dalajqangchu'mo' wanI' Daghovbe'.

motlh rojqoq vIlajqangbe'. roj chuplu' motlh 'e' vItuchbe' je.
roj <yuv> Joel 'e' vIghovbe'.

> >roj chuplu' neH.
>
> wa'logh mu' jatlhchugh, tlhuptaHvIS, ghaytan jIQochbe'.  'ach
> jatlhqa'taHmo', chupbe'qu'taH 'e' vIqapnIS.

Do'Ha'.

> Joel:
> >That is silly - we speak to communicate, and not always communicate ideas
> >that people agree with.
>
> jIH:
> >DaH bIDoghbej SoH.  roj DaneHchugh, qatlh bIQochmeH <roj> Dajatlh?
>
> HomDoq:
> >nuqjatlh?? bIvempu''a'? 'a bIQongtaH'a'? QochmeH <roj> jatlh 'Iv?
>
> mInlIj tIpoSmoH!  QochmoHbogh qech jatlh neHba' Joel.
> jatlhlu':  chIm mu' <roj>.  vIpar.
> jatlh Joel:  bIDogh.  maQochmeH jIQum vIneH.  vaj qaja'qa' <roj>.

ok, I obviously missed that, because it's not in what we keep
quoting. You're claiming, Joel said "I want to communicate in
order to disagree." That's not what he's saying in the above quote.
He clearly says: "We speak to communicate." and the following means
"sometimes the addressee may disagree with the idea we're trying to
communicate", whether or not the addressee agrees or disagrees, we
cannot know beforehand, or else there would be no need for communi-
cation. This is not the same as saying that the only purpose of
communication is disagreement with the adressee.

> >roj vIchupchugh 'ej lajbe'lu'chugh, lajHa'meH roj vIchup'a'?
>
> wanI' yIbuS:
>
> qech Dajatlh.  qech lajbe'lu'.  maj; qay'be'.  Dachupta' neH.
> 'ach ghIq qech rap lajbe'lu'bogh Dajatlhqa'.  qay'choH.
> Dachuppu' 'e' Damev.  DaqapchoHpu'.

wanI' vIqelbogh rurbe' wanI' DaDelbogh. wanI' pIm wIbuSlaw'.
Do'Ha'. maQumHa'law'. wanI' DaDelbogh vIbuSDI', maQochHa'.

> DaH bIrojHa'choHpu' SoH, <roj> Dajatlhqa'taHvIS.
>
> >> lugh SarrIS.  roj luHutlhchugh cha' nuv, Qapbe' <roj> jatlhbogh wa'.
> >
> >cha' DoS wIqIp. Qapbe' roj chup wa', 'ach roj chup pagh,
> >not roj luta'. chay' roj ta'lu', not chuplu'chugh?
>
> chay' roj ta'lu'?  napba'!  yIchupQo'.  yIvang jay'!  roj DaneHchugh, yIroj
> neH.  DaSuv 'e' yImev.  <roj> yIjatlhtaHQo'.

how do you indicate to your opponent that you've stopped fighting,
if the fight is not with weapons or words?
jIyajbe'... maybe this is the reason why Germans never find pea...
excuse me... the state of not having to battle :)

> 'ach roj ta'qu'lu' 'e' DaQubchugh, roj Dayajbe'chu'.
> Dach yol 'e' neH 'oS roj.

jIQochbe'. 'ach latlh 'oS DIvI' Hol mu' "Peace". 'e' vIQub.
latlh 'oSchu' *Germany* ngan Hol mu' "Frieden".

> yol mevmeH roj chupchugh nuv, jIbepbe', 'ach yol mevchugh neH qaqba' ghu'.
> DachtaHchugh yol, ruj chup SengmoHwI' neH.

tlhIngan mu' <roj> qellu'chugh, jIQochbe'; 'ach Human mu'
vIqel jIH.

> >> roj lughajchugh, 'utbe' mu' -- 'ej jatlhlu'chugh, ghu' 'arghmoH neH.
> >>
> >jIQoch. roj wIHutlhchugh, roj vIchupmeH, <roj> vIjatlhlaH.
> >roj wIghajchugh, taHmeH rojvam, <roj> vIjatlhlaH.
>
> maghobbe'taHvIS, <roj> Dachupchugh, SIbI' jIpIHchoH.  qatlh qechvetlh
> chupnIS jupHey?  marojlaw'pu'chugh, marojnIS 'e' chup jupqoq neH.
>
> taHmeH roj, pagh yIjatlh.  roj DamaSchu'bogh yISujQo'.
>
> DaH qeSwIj'e' vIlob 'ej jIrojmeH jItamchoH.  jIchupbe' neH.  jIvang.

maQoch. qay'be'. batlh maSuvta'.

                                           Marc Ruehlaender
                                           aka HomDoq
                                           [email protected]