tlhIngan-Hol Archive: Mon Feb 19 12:58:14 2001

Re: Peace! (was Re: post)

> Realize that when a Klingon laughs out loud, it is usually time to take
> cover. HaghDI' tlhIngan Sum Qobna'.

tlhIngan vIqIHbe'. tlhIngan chaHbe' tlhIngan Dabogh nuv'e'

> bIlugh 'ach ram. QuchwIj Daleghpu'be'. Human jIH 'e' Hon nuvpu' law'.

jIHagh :) bIDo'ba'.

> > cha' DIS wIqIp. roj DamuSlaw'. rojHa'meH 'eb Dajonqanglaw'.
>
> "We hit two caves"? bIQumHa'mo' Qapba' leSSovlIj.

HIvqa' veqlargh. <<cha' DoS DIqIp>> vIghItlh 'e' vIHech.
leSSov vIHutlhqu'. vaj motlh DIS vImejlaHbe'bogh vIchenmoHlaw'...

> roj vIparHa'. roj mu' vIpar. vangmeH wanI' potlh law' mu'mey potlh puS.

jIQochHa'.

> bIyaj'a'? bIghungchugh 'ej <<yISop!>> jIjatlhchugh 'ach Soj qanobbe'chugh
> vaj qaje'be'. vaj roj DaneHchugh 'ej <<roj>> jIjatlhtaHchugh 'ach
> jIrojbe'chugh vaj marojbe'.

'ach Soj chochupchugh 'ej Soj vIlajbe'chugh, jISoplaHbe'.

> ghaytanHa' Qap. wej Qap. Rarely do we fight so much among ourselves for
> little reason than when one of us starts wearing the word "Peace" like some
> sort of self-righteous badge to mark ourselves as superior to "normal"
> people who obviously are farther from peace than those who wear it like a
> bumper sticker.

it is not necessary to assume this attitude from someone you
don't know. maybe they really wish you "peace" without any pretense
(unless you're saying this is psychologically impossible)

> The action of peace is far more useful than the word. I'm impressed by
> people who act in peace. I try imperfectly, but I know others who act it far
> more righteously (and not self-righteously) and they rarely use the word.
> They just do it.

I'm most certainly not one who acts peacefully, but I don't mind
people waving their peace-banner, be it in words or in deeds.

[lots of snippage]
> Slackers who meet a landlord with a peace sign instead of a rent check. That
> sort of thing. Just get stoned and wish peace upon the world. It got a
> little annoying for more than a few people because it seemed so easy and so
> shallow.

well, these people quite likely didn't get a positive response
to their "peace offering", because it really wasn't one...

> To be honest, there are times when I don't quite realize what part of a
> message I'm saying in English and what part is in Klingon. It flows back and
> forth.

'e' Dajatlh 'e' vIqaw. bIDo'qu'.

                                           Marc Ruehlaender
                                           aka HomDoq