tlhIngan-Hol Archive: Thu Sep 21 10:30:08 2000

RE: Daj (2)

> From: [email protected]
> Subject: RE: Daj (2)
> Date: Wed, 20 Sep 2000 15:05:46 -0400 (EDT)

> > > Qov:

> De'vID:
> > > nuqjatlh?  /mIw/ is obviously a typo for /mIvDaq/.

> Qov:
> > reH Suvrup SuvwI''a'.  mIw is a typo for mIv. If it were intended to be
> > mIvDaq, we'd be looking at a cat-in-the-hat construction.

> HIvqa' veqlargh!  cha' nuHIvchu'pu' veqlargh.  I misread
> your "sergeant in a helmet" for "sergeant wearing a
> helmet".  Now I see that that would be an English-ism.

not Qaghvam chenmoH tlhIngan Hol. puj DIvI' Hol.

> What's the "cat-in-the-hat" construction?  I've heard of
> it before, but I'm not clear what it is.

reH DIp tlhejDI' mojaq <<-Daq>> wot Del DIpvam. not latlh
DIp Del DIpvam. vaj <<mIvDaq vIghro' ngu'lu'>> DanuDDI',
ngu'taHghach Daq 'ang <<mIvDaq>>. not vIghro' Daq 'ang.

> (Is this also called the "shuttle-craft in which she
> fled" problem?)

ghobe'. *relative clause* vuS qel chovnatlhvetlh. pImchu'.

> > Had I meant that the merchant was eliciting a helmet-wearing
> > sergeant's interest in herself, the merchant, I would have written:

> > mIv tuQbogh bu'vaD Daj'eghchoHmoHlI' Suy
> > "The merchant was making herself interesting, for the sake of the sergeant
> > who wore a helmet."

> Actually I thought you might have been going for "The
> merchant is interesting the helmet-wearing-sergeant (in
> some unspecified item, say a knife)".

ghobe'.

vuS ghajqu' *relative clause*. Dareychugh, ghor. napnIS
Hoch mu'tlhegh. QatlhnISchugh qechmeylIj, vaj mu'tlheghmey
yIchenmoH. qechmey law' qenglaHbe' wa' mu'tlhegh.

> i.e. /mIv tuQbogh bu'vaD (taj) DajchoHmoHlI' Suy/

> But I see now that I was just thoroughly confused.  {{=/

maj Daghojchu'lI'.

> --
> De'vID

Back to archive top level