tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 23 21:19:43 2000

Re: KLIC - DIng (was: My thesis project)

jIja'pu':
>jIQummeH tlhIngan mu' wa'DIch vIjatlhbogh 'oH <DIng>'e'.  not 'oH vIlIj.
>= {DIng} is the first Klingon word I spoke in conversation.  I won't
>ever forget it.

ja' De'vID:
>Dajbej lut.  maHvaD yIja'!
>= I'm sure there's an interesting story behind that.  Why don't
>you tell us?

qetlhqu'bej lut.  vagh ben naDev jeS *DaQtIq*.  pongDaj QIjmeH,
jIbDaj tIq Del.  Hoch jaj, DaQ chenmoH.  vaj qep'a' wejDIchDaq
jIpawDI' 'ej muja'DI' vay' <DaQtIq jIH>, vIja' <yIDIng> 'ej
gho SaSDaq vIH nItlhwIj.  SIbI' muyaj DaQtIq 'ej tlhe'choH.
DubDaj cha'DI' ghaH, DaQ tIq vIlegh.

= The story is actually pretty dull.  "DaQtIq" participated here
five years ago.  In order to explain his name, he described his
long hair.  Every day he formed a ponytail.  So when I arrived at
qep'a' wejDIch and someone said to me "I'm DaQtIq", I told him to
spin and moved my fingers in a circle.  DaQtIq understood me right
away and started turning.  As soon as he showed his back, I saw a
long ponytail.

-- ghunchu'wI' 'utlh

Back to archive top level