tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 09 16:59:08 2000

RE: KLBC / Alaskan qepHom / April 1st

jatlh pIl'o':

> tlhIngan Hol  HaDqanglaw'bogh  naDev  latlh  ghotpu'  vInejpu'.
> (tlhIngan Hol  HaDqanglaw'bogh  latlh  ghotpu'  naDev  vInejpu'. ?)

Actually, the <naDev> really should go at the beginning of the whole thing.

> DaH  vInejqa'lI'.

vay' Datu' 'e' vItul.

> *Alaska-Daq  wa'DIch  qepHom  vInum  'e'  vInID.

Ordinals go after the noun: <qepHom wa'DIch>. Also, I suspect <num> is what
happens when a <ne'> becomes a <lagh>, rather than something like
"advertise". For that, you have to get creative . . .

> tlhIngan HoD  vIDalaHtaH.

maj.

> reH  ghu'vam  jItIvmo'qu'  SuvwI'Hey  jech  vItuQruptaH.

<vItIvqu'mo'> - rovers cannot follow type 9 suffixes. bIDoj jechlIj
DatuQtaHvIS 'e' vIpIH.

> pe'vIl  Holvam  vIjatlhtaHvIS  pub  'IwwIj.

maj.

> nIch  rur  mu'tayHomwIj.

yIjaq! mu'tay'na' DaSovbej. chaq mach mu'tay'lIj, 'ach mu'tay'Homqoq 'oHbe'.

> Hompu'vaD  mu'qaDmey  vItlhIS.

majQa'! pe'vIl mu'qaDmey tIbach! ghIj qet jaghmeyjaj!

> chaq  malja'Daj  chaw'qa'Ha'  paq Suy pIn.

<-Ha'> always goes right after the verb, even though it's called a rover.
Also, I'm not quite sure what you mean here. Do you mean that the owner will
forbid future qepHommey? Or do you mean something else? yIQIj.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ