tlhIngan-Hol Archive: Fri Mar 03 16:39:08 2000

RE: KLBC: DaHjaj mu'mey:

jalth tuv'el:

> KLBC: DaHjaj mu'mey:

> lotlhwI' DISDaq loS lung mavje'mey ghoQ chonnaQ je vItu'.

You might want to add a comma between <ghoQ> and <chonnaQ>. I though you had
found a hunting spear made from fresh liver, or something ...

> ghIlaSnoS lIHDI' vumwI' DIvI' lu qum.

Does <lIH> work for this kind of "introduce"? Something like <cher> would be
better.

> chuS'ugh chuS chu'chu' chu'wI' chu'.

qu'!

> puchDaq no' DIrmaj vItu'mo' bortaS DIb vItaghnIS.

vutpa' yIjaHQo'. pa' betleHlIj'e' pIDbogh ghISDen Datu'.

> jormo' ngonglIj moQ 'oHbe' nImbuS wej.

Do'Ha'bej nImbuS wej nganpu', qar'a'?

> "I found four fresh lizard livers and a hunting spear in the
> rebel's cave."

> "As soon as the worker's union introduced Glasnost, the
> government fell."

> "The new player plays the noisy chus'ugh perfectly."

> "I must begin the Right of Vengeance because I found our 'ancestor
> hanging' in the toilet."

> "Because your experiment blew up, Nimbus III is no longer a sphere."

reH DaHjaj mu' Dalo'DI' mu'tlhegh Daj DalIng. rut tlhaQqu'. maj.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ