tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 02 01:29:16 2000

Re: KLIC - My thesis project

>Jeremy Silver:
>>*oars*vaD mu' QaQ 'oHlaw' {vo'wI'mey}'e' 'ach *oars* bIHbe' *helicopter*
>>"'etlhmey"'e'

Duj luDelchu'bogh mu'mey'e' ghajmo' tlhIngan Hol mu'tay',
vaj "oar" mu' vInej.  "wing" mu' vIlIj.
= Because Klingon vocabulary has words to describe a ship,
I looked for the word "oar".  I forgot about "wing".

'ach "Duj" mu' jatlhtaHvIS tlhIngan, logh Duj bIQ'a' Duj
joq DellaH.
= But when a Klingon says "ship", he could be describing
either a spacecraft or a sea vessel.

DujHoD:
>'etlh bIH je.
>Nor are they "blades," at least in the Klingon sense of the word {'etlh}.

"'etlh bIH*be'* je" DaHech, qar'a'?
= You mean they are -not- blades.

jej'a'?  pe'laH'a'?  vaj tlhIngan SuvwI'vaD 'etlh 'oH.
jIqID, bIlughbej.  mu' "tel" vIlIj neH.
= It is sharp?  Can it cut?  Then, to a Klingon warrior, it is
a blade.  I'm joking, of course you are correct.  I had
just forgotten the word <tel> "wing".

'ach *helicopter* bejchugh tlhIngan lut qonwI',
chaq telmeyvamvaD "jIrbogh betleHmey" pong.
= But a Klingon poet, if he ever saw a helicopter,
might call these wings "spinning bat'leths". =)

--
De'vID

Back to archive top level