tlhIngan-Hol Archive: Fri Jan 07 07:26:22 2000

Re: I need your help!/ KLBC

Pillow wrote:
> > 'ej jIQoch jIH. langbej Qov 'ej pIvbej, 'ej letlaw' porghDaj
> > (vIpojchu'pu'be', 'ej ghaytan not vIpojchu'), 'ach tlhIngan jechDaj tuQDI'
> > ngechna' 'angbej Qov.
>
> HotchuqlaHbe'chugh ngech DopDu' Qatlhqu' ngech bey'.  jISovchu'.  HIvoq.
>
> wa'maH Soch ben *vIxIS porgh rur porghwIj. ('ach ngech Hutlh)
>                                                pIl'o'

KLBC: Does <wa'maH Soch ben> mean "17 years ago" or "17 years old"?
(I'm still learning the ways to express time in Klingon.)

> > >  yIvbeH  chenmoHlaHbej  jonwI' pIn.
> > jonwI' pIn ??!? jIyajbe'.
> engineering expert
> tlham  ngaStaHghach 'uchmeH  pat je' yIqel.
> *Elvira jech yIqel.  ngech vaH le' yIqel
> if <jon> is capture and <jonwI'> is engineer, is it possible to express
> "engineering"? (meaning the concept, rather than the continuing activity)

<jonwI' Qu'>, qar'a'?  chaq <jonwI' QeD> Dalo'laH.
Would <jonwI' Qu'> be closer to "engineering" and <jonwI' QeD> be
"engineering science" (a subtle difference)?

--
De'vID

Beam to http://www.StarTrek.com
Now featuring the Star Trek Store and
the official site for Star Trek: Insurrection.

Back to archive top level