tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 06 16:39:35 2000

RE: I need your help!/ KLBC

> > ja' Qov:
>
> > tlhIngan jechDaq be' ro lanlu'DI',
> > ngech 'ang be' Hab.  HIHar.
>
> yIqIm Qov!   qaQochneS.

<Qoch> is "disagree", not "disagree with", so you would have to say
<jIQochneS> or <maQoch Qov jIH je>.

> ngech'a'  'anglaHchu'  be' tIn ro.
> ngech 'anglaHbej be' pI' ro.
> 'op ngech  'anglaHlaw' tunbogh be' ro.

ngoDvam ngach pagh.

> 'ach  letchugh  porgh 'ej  be'  tlhagh
> ghajbe'  porghvetlh vaj  chaq ngechHomqoq
> 'anglaH porghvetlh.

I think you're missing a <neH> after <ngechHomqoq>.

'ej jIQoch jIH. langbej Qov 'ej pIvbej, 'ej letlaw' porghDaj
(vIpojchu'pu'be', 'ej ghaytan not vIpojchu'), 'ach tlhIngan jechDaj tuQDI'
ngechna' 'angbej Qov.

>  yIvbeH  chenmoHlaHbej  jonwI' pIn.

jonwI' pIn ??!? jIyajbe'.

> 'a ghab tun chenmoHmeH  mep HaqwI' poQlu'.
>
> (actually, <mep> isn't quite right here. I wanted a
> word for its verbal/adjectival meaning, not the
> commonly used, but incorrect noun I used)

Actually, I think <mep HaqwI'> is fine. If Klingons even have plastic
surgeons, they are certainly called something else entirely, and I don't
even want to speculate what that might be. <mep HaqwI'> will be understood
by everyone here. If you ever get the opportunity to talk to a real Klingon,
you'll probably have to explain the term.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ