tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 06 08:00:24 2000

RE: KLBC: moratlh, nItlhwIj yIyuvHa'

ja' pagh:

> bIpo'choHbej. tlhIngan Hol yIlo'taH. yInlIj yIDel. Qu'meylIj tIDel. yIqID.
> lut tIqon 'ej ghoja'. tlhIngan Hol lo'lu'taHvIS rut Qatlh yIn wanI' motlh
> DelmeH Qu', 'ach roD ghojlu'meH lI'.

	Hu'tegh!  That last sentence blows me away!  Here's my attempted
translation:

	"You are undoubtedly becoming skilled.  Keep using Klingon.
Describe your life.  Describe your tasks.  Joke.  Write a story and tell us.
While one is using Klingon, sometimes the typical task of describing life's
events is complex, but it's usually useful for one to learn."

	- tuv'el

Back to archive top level