tlhIngan-Hol Archive: Tue Jan 04 17:35:33 2000

RE: KLBC: DISvam jIqabpu'mo' nobmey vIHevbe'.

jatlh tuv'el:

> KLBC: DISvam jIqabpu'mo' nobmey vIHevbe'.

Do'Ha'.

> Dochmey tlhaQ vIjatlh reH vIneH 'ach
> roD Dochmey QIp vIjatlh.

I don't really know if you can say a "thing" in Klingon. I generally try to
be conservative and just use <Doch> to talk about physical objects, although
it could mean more. In any case, the following is probably better Klingon
style anyway - more active.

jIjatlhtaHvIS reH jItlhaQ vIneH, 'ach roD jIQIp.

> qeqmeH mu'tlheghmey 'oH neH mu'tlheghmeywIj.  pagh Hechbej.

'e' vIpIH.

> qo'mey poSmoH tlhIngan Hol 'ach nujDu'
> poSmoH neH romuluSngan Hol.

majQa'. rpH

> qabqoqlIjmo' jIHaghchu'.

'ej jechvam vIteqDI' DughIjqu' qabna'wIj.

> QaQqu' wornaghvam jay'!

<nIv>, <pov>, <Dun>, <'ey> joq yIqel.

> wornagh 'ey law' [QImnagh] 'ey puS.
>
> ngebba' [QImnagh] 'ej qID 'oH je.  'ach qID QaQbe'.

<'ach QaQbe' qID> Dajatlh 'e' DaHech, qar'a'?

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ