tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 13 20:58:13 2000

KLIC: Decipher CCG Qapla' Klingon card

<<Christmas shopping>> Qu' vIta'taHvIS, <<comic book/collectable>>
Suy Daqmey vISuch.  vISuchDI' Suy vItlhob, jIjatlh: {tlhIngan Hol
lo'bogh 'aH Dangev'a'?}  (latlh nuvpu'vaD malja' vIHuq 'ach
jItIv'egh je 'e' vIHech!)
= While Christmas shopping, I visited some comic book/collectable
stores, and as an aside asked for Klingon language stuff.  (I was
shopping for others but I thought I might as well get something out
of it!)

<<Skybox>> navletHommey lumechlu'bogh vISov, 'ach jIHvaD
<<Decipher>> navletHom'e' lISlaHbogh vay' Quj lIHlu'.  tlhIngan
Hol lo'bogh navletHom'e' ghaj Qujvam 'e' vIghoj.  Qujvam vISovbe'
'ej Holqoq neH lo' 'e' vIpIH.
= I already knew about the Skybox trading cards, but I was told
that the Decipher Customizable Card Game (CCG) had a card with
Klingon on it.  Now I'm not familiar with this game, and I figured
that it was probably gibberish.
[I'm using {navletHom} = "playing card"]

navletHom vInej 'ej <<Decipher web site>> vISuchDI' vISam.
= I did a web search for it and found the card on the Decipher
web site:

http://www.decipher.com/startrek/cardlists/thefajocollection/
http://www.decipher.com/startrek/cardlists/thefajocollection/large/qapla.html

qaghwI' 'oH {Qapla'} navletHom.  mu'tlheghmey wIleghpu'bogh bIH
navletHom DelmeH mu'tlheghmey'e'. (Halna' wIqImpu'DI' wIleghpu'.)
'ach QaQlaw'mo' navletHom lo'meH mIw luDelbogh mu'tlheghmey, vImerlu'.
= The {Qapla'} card is an "interrupt" card, rendered {qaghwI'}.  The
description is a bunch of proverbs we've already seen (in canon
sources).  However, the instructions for how to use the card
is surprisingly well-formed:

<<DuHIvchugh ghol vaj qaStaHvIS may'vetlh HoSDaq ghob luchel
quv ghajbogh tlhInganpu'lI'.  (vI'be'.)>>

mu'tlheghmeyvam qonta' MO 'e' vISIv.
= I wonder if MO had anything to do with this.

latlh Qu' vIqel: <<'ejyo' 'ampaS (nagh beQ lut paq) wa'maH
chorghDIch>> vInej.  tlhIngan Hol lo'.  (jIHvaD vInej.)
= btw does anyone know where to get Starfleet Academy (comic book)
#18?  The one translated into Klingon.  (It's for myself!  {{=) )

--
De'vID