tlhIngan-Hol Archive: Wed Oct 13 20:24:50 1999

tlhIngan-Hol Digest 6 Oct 1999 08:00:01 -0000 Issue 1321

tlhIngan-Hol Digest 6 Oct 1999 08:00:01 -0000 Issue 1321

Topics (messages 1209 through 1220):

Some Facts Required - Again
HolQeD/mu'mey chu' Anderson <[email protected]>

Leaving List - Will visit Germany

__________________          _-_
 \__(==========/_=_/ ____.---'---`---.____
             \_ \    \----._________.----/
               \ \   /  /    `-_-'
           __,--`.`-'..'-_
          /____          ||
               `--.____,-'

------------------------------

From: Alan Anderson <[email protected]>
Subject: Re: Some Facts Required - Again
"Klingon Honour" <[email protected]> wrote:
>Hello all! My name is ngghoy.

chay' ponglIj QIch jatlhlu'?

>I would like to know some facts:
>
>Q1/ On which episode of the original Star Trek series did Klingons first
>appear? Did they "mutter" on this episode?

tlhInganpu' lIH <pung Qu'Hom>.  yuQjIjDIvI' jegh'a' 'oHbej tlhIngan wo'
'ach Do'Ha' SIbI' ghu' qetlhmoH orghen rojmabqoq.  lutHomvetlhDaq
tlhIngan Hol jatlhbe'lu'.  tlhIngan HolHey mu'mey wa'DIch Qoylu'meH
<Hov leng: vIHbogh lut> loSnISlu'.  Holna' mojbe' taghpa' <Hov leng
wej: Spock lunej>.

>Q2/ Were the original filmings of the Star Trek television episodes based on
>the Paramount sets? If not, where and where are they filmed today?

Hov leng 'eq lIngbe' Paramount.  lIng DesiLu je'pa' Paramount.
DaHjaj California-Daq chen Hov leng lutHommey.  bIQ watlhmoHbogh
laSvarghDaq 'ejyo' yej'a' qonlu' 'e' vIHar.

>Q3/ The orginal creator of Star Trek, Gene Roddenberry - where is he today
>and what is he doing?

Heghpu' ghaH.  tera' bavtaH meQlu'chu'ta'bogh lomHomDaj.

>Q4/ When did Paramount first trademark the word Klingon?

De'vetlh vISovchu'be'.  rInpa' <Hov leng: puq poH veb> lutghom
loSDIch, Skybox ghItlhHommeyDaq malja' per 'oHbe'law' "Klingon",
'ach mu'mey law' le'choHmoH Skybox ghItlhHom wa'maH Hut.

>Q5/ Other than the addendum, how much has altered in 1992 TKD from the
>original in 1985?

SuD ngo'wI'; chIS chu'wI'.  chu'wI' tIn law' ngo'wI' tIn puS.
ngo'wI' 'etDaq toQDuj cha'lu';  chu'wI'Daq Qugh HoD yaSpu'Daj je
leghlu'. 'ach nIbchu' navmey rap.

>Q6/ When was the actual release date/month of the 1985 TKD?

De'vetlh vISovbe'chu'.  mu'ghom vIqengbe'taHmo' SoHvaD vIlaDlaHbe'.

-- ghunchu'wI'

------------------------------

From: Alan Anderson <[email protected]>
Subject: Re: Some Facts Required - Again lcoelect.com>

"Klingon Honour" <[email protected]> wrote:
>Hello all! My name is ngghoy.

Hi there.  How do you pronounce your name?

>I would like to know some facts:
>
>Q1/ On which episode of the original Star Trek series did Klingons first
>appear? Did they "mutter" on this episode?

"Errand of Mercy" introduced the Klingons as a major military threat
to the Federation but removed the threat immediately with the Organian
Peace treaty.  Kor did mutter a few things, but he did it in English.
The first Klingon syllables to appear on screen were at the beginning
of Star Trek: The Motion Picture.  It wasn't developed into anything
like a real language until Star Trek III: The Search for Spock.

>Q2/ Were the original filmings of the Star Trek television episodes based on
>the Paramount sets? If not, where and where are they filmed today?

The original series was done by DesiLu and was produced at their
studios.  Paramount didn't buy them until later.  The Star Trek
standing sets and occasional "location" areas are in California; I
think Star Fleet Headquarters is filmed at a waste treatment plant. :)

>Q3/ The orginal creator of Star Trek, Gene Roddenberry - where is he today
>and what is he doing?

Cremated, with his ashes in orbit.

>Q4/ When did Paramount first trademark the word Klingon?

The first time I recall seeing a "tm" on the word Klingon is on the
Skybox trading card "Klingon Communicator", Star Trek: The Next
Generation Season 4, card S19.  After that card, lots of things were
labeled as trademarks:  Worf, Gowron, Jean-Luc Picard, Romulans, etc.

>Q5/ Other than the addendum, how much has altered in 1992 TKD from the
>original in 1985?

The old one is smaller with a blue cover depicting a Bird of Prey, and
its pages are edged with yellow.  The new one has a glossy white cover
and a photo of Kruge with his officers.  The corresponding pages in
the two editions are absolutely identical, including typographical
errors.

>Q6/ When was the actual release date/month of the 1985 TKD?

I don't have a copy of TKD with me, but I'm pretty sure that the
information you seek is on the copyright page.

-- ghunchu'wI'

------------------------------
From: "Klingon Honour" <[email protected]>
Subject: Re: Some Facts Required - Again tmail.com>

Contributers,

Thank you for all your responses, especially the one informing me that
Roddenberry had gone back to the makers IN SO MANY LOVELY WAYS!

As for:
>"Klingon Honour" <[email protected]> wrote:
> >Hello all! My name is ngghoy.
>
>Hi there.  How do you pronounce your name?

I pronounce it similar to one of the Cantonese (Chinese) words for thank
you. :) - I know it has a "CCV" structure.

------------------------------
From: TPO <[email protected]>
Subject: HolQeD/mu'mey chu'

'oy' yab
HolQeDvamDaq chu'bogh mu'mey 'Iq lutu'lu'
mu'meyvam chu' vIqaw'a' 'ej wejleS qepDaq vIlo'laH'a'
chaq vIlo' ghIq vIghallu'

DloraH

------------------------------
From: "William H. Martin" <[email protected]>
Subject: Re: HolQeD/mu'mey chu'
 <[email protected]> wrote:

> 'oy' yab
> HolQeDvamDaq chu'bogh mu'mey 'Iq lutu'lu'
> mu'meyvam chu' vIqaw'a' 'ej wejleS qepDaq vIlo'laH'a'
> chaq vIlo' ghIq vIghallu'

Daghallu'chugh chaq nachlIj yor qIplu'. bIwuQchoHmo' Hergh
yuvtlhe' DateqnIS 'ej Hergh DaSopnIS. cha' yIlo' 'ej ghIq po
HIrI'.

tlhoy bImIychugh pIrmuSlIj puplu' je.

> DloraH

charghwI'

------------------------------
From: "Andeen, Eric" <[email protected]>

> 'oy' yab
> HolQeDvamDaq chu'bogh mu'mey 'Iq lutu'lu'
> mu'meyvam chu' vIqaw'a' 'ej wejleS qepDaq vIlo'laH'a'
> chaq vIlo' ghIq vIghallu'

jang charghwI'. jatlh:

> Daghallu'chugh chaq nachlIj yor qIplu'. bIwuQchoHmo' Hergh
> yuvtlhe' DateqnIS 'ej Hergh DaSopnIS. cha' yIlo' 'ej ghIq
> po HIrI'.

> tlhoy bImIychugh pIrmuSlIj puplu' je.

Sungor!!!!! wa'Hu' HolQeD chu' vIHev, 'ach wej vIpoSmoHlaH. DaHjaj ram
juHwIj vIcheghDI' SIbI' Hoch vIlaD. 'ach vIlaDpa' mu'meylIj vIyajbe' 'ej
munuQchu' ghu'vam. Qu'vatlh!

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ
From: "Stauffer, Tad E (staufte7)"
HolQeD chu' lulaDta'mo' DloraH charghwI' je, jatlh pagh:

> Sungor!!!!! wa'Hu' HolQeD chu' vIHev, 'ach wej vIpoSmoHlaH. DaHjaj ram
> juHwIj vIcheghDI' SIbI' Hoch vIlaD. 'ach vIlaDpa' mu'meylIj vIyajbe' 'ej
> munuQchu' ghu'vam. Qu'vatlh!

SuD veqlargh mInDu'. :-)

> pagh
> Beginners' Grammarian