tlhIngan-Hol Archive: Sat Nov 13 04:12:11 1999

Re: transitive verbs

Sorry this is so late. Real life can be a pian at times.

"William H. Martin" wrote:

> On Tue, 09 Nov 1999 09:49:56 -0800 Ben Gibson
> <[email protected]> wrote:

> ghobe'. qoHpu'vam pongbe' tlhInganpu'. HoH neH.

’ach qoH choq tayqeqvam. qoH DaHoHchugh, nIHoH. qoH law’ 'ej
maH puS.

> ghaytan bIqar. meqlIj vIHon 'e' vIHechbe'. bong meqlIj vIHonlaw'.

chaq marurchuq ‘e’ qay’.

> be'nal Daghajchugh loQ SoH le' law' jIH le' puS. nIteb jIQong.
> qochpu'vaD le' qochpu'. qoch jIHbe'.

ghobe’. jIle’be’. le’ be’nalwI’ . neH jIDo’qu’.
<<bIle’>> mujatlh. nepchugh, jISovbe’ ‘ej jISaHbe’.
jISovnISbe’. nepchugh, chojatlhbe’ }}:)
<<wa’ jar tlhIngan Hol neH Dajatlhchugh, vaj “Good Humor”
loDpu’ vIja’>> mujatlh. }}:)

> vaj SoHvaD nob'e' munobta'bogh Qanqor vInoblaHbe'. bIwuq. jIlaj.

I am not quite ready for such a gift. Perhaps later in my
studies. However, in the mean time, I offer an alternative.
You pick a subject, and we can discuss it in ta’ Hol. If I
screw up, I request you correct me in English to avoid
confusion. And if I come across a word I don’t know I will
ask in English. But other than that, everything else will be
in ta’ Hol.

Bsides real life slowing me down and making undependable, I
am hitting a weird hump in my studies. I find myself
translating your ta' Hol and getting confused. I write your
messages down by hand, and then crack the books to look up
the words. The idea is to end up with an interlinear
translation of what you are saying to me. But these notes
gets all messed up, because my hand will frequently write
down the english instead of the ta' Hol. It is a bit
disconcerting in some respects. It is like my hands know ta'
Hol better than my brain does.

> batlh bIvang DaneHba' 'e' vIvuv. batlh bIvangta' 'e' vIHon.
> batlh jIvang 'e' vIHon je.

I have tried. I don't always pull it off, but then I keep
trying. jIyajbe’mo’ (jIyajHa’mo’?) jIbIvqa’. not jISaHbe’mo’
jIbivqa’.

Ben (DraQoS)

Back to archive top level