tlhIngan-Hol Archive: Mon Nov 08 16:48:21 1999

Re: jIQeHqu'/ KLBC

> ja' quljIb:
>
> > no'wI' vIquvmoHmo' [incense], [sage] je vImeQ.  He' tlhIch 'ej pach jej
> > rur.  mubel.  bel no'wI'
> > 'ach belHa' ghotmey puS.
> >
> > juHwIjDaq nganmey chaH loS ghojwI'mey 'ej vItlhej.  belmoHbe' [incense]
> > tlhIch, [sage] tlhIch je.  belHa'moH.
> >
> > Do'Ha'.
>
> > mubuQpu'. <<pa'lIjvo' ghoSbe'DI' tlhIch, qachvamvo' DaghoSnIS jay'>> 'e'
> > jatlhpu'.
> >
> > nuq Dachup?
>
> > (SKI: quljIb has a confrontation with his housemates.)

not jIHvaD qay''moHchu' quljIb ghu'.

juHwIjvaD chut Sovchu'taH naDev ghotpu'.

juHwIjDaq chaw'Hachu'taH tlhIch.  chaw'be' weQ.  chaw'Ha'  meQwI'  He'wI' je.

chaw'be' meQbe'bogh He'wI' je.

jIH qay'law'taHmeH larghwI'wIj'e'.

muwuQmoHlaH *(hypersensitivity to airborn aromatics, atomized oils and certain
smokes)-wIj.

pIj  jItaHvIS  muropmoH  ghu'vam.

chaq muHoHchoHlaHbej *clove cigarettes 'e' vIHar.

jIQeH  'ach  meq  pImqu'mo'   jIQeHchoH.

pIl'o'

SKI: pIl'o' hates icky air

ps: how can I express the concepts of nausea, asthma, migrane and increasing a
possible future risk of anaphylaxis, using tlhIngan mu'mey?

Back to archive top level