tlhIngan-Hol Archive: Mon Mar 22 13:45:09 1999

Re: KLBC: {-ghach} (was Re: qama')

ja' quljIb:

> I want to somehow include the notion of "..or [else]
>  he is nothing." The proverb is (sorf of) ment as a veiled insult to those
>  who cannot command respect. I despise teachers who don't answer questions
>  and/or won't admit they just don't know, and I praise those who can match
>  me wit for wit.

TKW p. 139 yIbuS:

{Qu' buSHa'chugh SuvwI', batlhHa' vangchugh, qoj matlhHa'chugh, pagh ghaH
SuvwI''e'.}
"If a warrior ignores his duty, acts dishonorably, or is disloyal, he is
nothing."

nungbogh mu'tlheghvam rurbogh mu'tlhegh wIqon wIneHchugh, vaj naDev tlha'bogh
mu'tlhegh vIchup.

{ra'wI' vuvHa'chugh neghDaj, pagh ghaH ra'wI''e'.}
"If a commander's troops do not respect him, he is nothing."

--jey'el

Back to archive top level