tlhIngan-Hol Archive: Tue Mar 09 17:16:16 1999

Re: deep structures

ja' charghwI':
>> I am firmly convinced that there's just no
>> reason you should be able to forbid such a construction.
>
>Exactly my point. I'm firmly convinced that there is no reason
>you should be able to interpret it otherwise. Krankor is firmly
>convinced that my interpretation is always wrong and you are
>only right when you agree with his perspective. The three camps
>are all firmly convinced. No doubt anywhere to be seen.
>
>ramtaH'a'?

malugh jIH SoH 'e' lajbe' Qanqor.
malugh jIH Qanqor 'e' Dalajbe' SoH.
Sulugh SoH Qanqor 'e' vIlajbe' jIH.

QI'yaH!  qaStaH QughHom.  jIqIDbe'taH.

pIj mulchu' Qanqor.  lugh 'e' qapchugh, qay'chu'be'.
Okrand chovnatlhna' buSHa'chugh Qanqor, mujba' ghaH qar'a'?

pabHey Qatlh vIQIjmeH, rut qechmey Huj vIchup.
'ach pImchu' wanI'vam.  motlhchu' qechwIj 'e' vIHarchu'.
le' "transitive" pab 'e' DaHarchu'.  maponchuqlaHbe'ba'.
maQoch 'e' vIlajqang 'ej jIleSqang.

'ach munuQtaH wa' Doch mach.
<ghaHvaD quHDaj qawmoH> 'angpa' Okrand, chay' <SoSlI'vaD qaSopmoH> mayaj?
nIb Hoch nuvpu' qech 'e' vIpIH.  'ach pImchu' mu'tlhegh 'e' Damaq.
qavuv 'ej qechlIj vIvuv, 'ach jIQoch.  pab ngo' pabba' mu'tlheghvetlh.
pab ngo' Qaw'be' pab chu' 'e' vIHar.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level