tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 16 11:31:28 1999

RE: KLBC: jupwI' chong

jatlh netlh:

> jabbI'IDghomvam laD jupwI'.  tlhIngan Hol ghoj neH ghaH.
> wej jabbI'IDghomDaq ghItlhbe' ghaH.

You've just used a double negative, which is no better in Klingon than
English - drop the <-be'>. I also think <lab> is better than <ghItlh> for
posting a message to the list.

> mata'DI' maghoj.

nuq wIta'?

> jabbI'IDghomDaq ghItlhnIS ghaH qar'a'?

ghoj ghaH neHchugh, vaj ghItlhnISbej. po'choHlu'meH, qeqnISlu'ba'.

> juppu', jabbI'IDghomvamDaq yIghItlh 'ej

maj. Of course, since you are using a no object prefix, it should be the
plural <pe->.

> jabbI'IDghomDaq ghItlh ghaH 'e' ghaH yItungHa'.

This part doesn't work. I really don't know what you're going for with the
<'e'> bit, but here is a suggestion for how to fix it: <... labwI'pu'
tItungHa'>.

pagh
Beginners' Grammarian

Back to archive top level