tlhIngan-Hol Archive: Tue Dec 21 14:21:12 1999

Re: Klingon WOTD: DIb (n)

On Mon, 20 Dec 1999 17:52:29 -0500 SuSvaj
<[email protected]> wrote:

> At 01:56 PM 12/20/99 -0500, you wrote:
>

> >What I meant was that rights/privaledges follow from deeds. They
> >do not simply exist in the way that we might say one has a right
> >to free speech or that one has a right to pursue happiness, or a
> >right to be fed and sheltered. For a Klingon, you can speak
> >freely when you can prove that you can defend yourself if
> >someone objects. You have a right to pursue happiness if you
> >prove that you have the strength and determination to destroy
> >any barriers between you and your goal. You have a right to food
> >and shelter when you defend these resources successfully.
>
> motlh.  'a rut Hub'eghlaHbe'bogh nuvpu' Hub tlhIngan chut.  be' loDnal
> HoHchugh latlh loD, 'ej puqloD ghajbe' be'vam vaj bIreqtal tay ta'laH be'.
> 'e' ta'DI' be', loDnal moj latlh loD 'ej Dejbe' be'vetlh tuq.  bIreqtal tay
> ta'nISbe' be', 'ach 'e' ta' neHchugh ghaH vaj DIbDaj 'oH.  potlhbe' be'
> HoS, nuH laHmeyDaj ghap. ghaH Hub chut DIbmeyDaj.

DIbvam baj be' San. Heghpa' loDnalDaj DIbvam ghajbe' be'vam.
*priviledge* 'oH DIbvam. This is not a right that all persons or
all women have. Unless your circumstances mark you as a
priviledged person, you do not have this "right".

> >If you are arrested on Qo'noS, they don't tell you that you have
> >the right to remain silent. They merely tell you to remain
> >silent. It's more to the point.
>
> toH Qo'noSDaq SoHtaHvIS lIjon chut yaSpu'.  Daj...nuq 'oH HeSlIj'e'?
> tachDaq 'Iw HIq bIr DapoQ'a'?

batlh jIvang. not vIqoplu'. latlh qoplu' 'e' vIbej neH.

> SuSvaj
> >
> >> SuSvaj

> >charghwI'

charghwI'