tlhIngan-Hol Archive: Tue Apr 06 19:28:01 1999

RE: KLBC: *London* lengwIj

jatlh qonwI':

> pagh, QaghmeywIj tIlughmoH!

lu'.

> {*London* lengwIj}

> wa'Hu' *London* vISuch.
> veng'a' 'oH 'e' Har Humanpu' 'a {veng wa'DIch} tIn law'
> *London* tIn puS.

> Daqmey vIleghbogh vIDel.

> verghDaq lupDujHomwIj vIpuvmoH.
> muyu' 'avwI'. rInDI' ghIghDaj, jIlengqa'.
> veng botlhDaq lupDujHomwIj vIpuv vIneH, 'a
> tuchchu' 'avwI'.

QobHeymo' Qobqoqmo' joq vangvIptaH Humanpu'. Doghbej.

> *London*Daq, langmo' Hemey, mayItnIS pagh lupDujHom
> mach wIghajnIS pagh raQpo' Dujmey wItIjnIS.

I don't think this is the best use of <lupDujHom> - I normally think of
shuttles as flying, so narrow streets are not really a problem. You could
also consider <lupwI'> - "jitney" in this sentence as well. The word was
used in Conversational Klingon, and refers to a small bus.

> jIbelHa'qu', 'a jIQeHbe'.

> lupDujHomwIj vIngaQmoH. veng botlhDaq jIjaHmeH,
> raQpo' Duj vItIj. Humanpu' puj belHa'moH leng, 'ach vItIv.

> ====

> Daj *London* 'e' vIHar. naDev Humanpu' taQ tu'lu'!
> DaHjaj, DaqDaq cha' Hemey qIHchuqbogh, ngeQqu'chuq wej
> lupDujHommeyvam mach!

<qIH> is probably not a good word here - roads don't generally "meet for the
first time". Consider something with <rar> - "be connected" or <muv> -
"join".

For "an area where to roads meet" consider something with <-meH>:

cha' Hemey muvchuqmeH Daq.

> Seng wanI'vam. tlhaSchuq puvmoHbogh Humanpu'.
> chutmey bIvchu'. pawDI' chut yaS, lutaghbej mu'qaD veS!

Consider also <Hung yaS>. The prefix on <tagh> should be the null prefix -
the subject is <mu'qaD veS>, and there is no object.

> 'ach Humanpu' mu'qaDmey qetlh.

Sentence order: OVS. qetlh Humanpu' muqaDmey.

> mu'qaDmeyqoqchaj lo'rupbe'bej tlhInganpu'!

<lo'rupbe'bej> sounds a little odd here. Perhaps <lo'be'bej> or <lo'bejQo'>
would be better.

> QeH chut yaS. SuvwI'meyvam qop yaS.
> pay' wej loDpu' tamqu'choH.

Sentence order again...