tlhIngan-Hol Archive: Sun Nov 29 13:20:23 1998

Re: KLBC: jIbom

mujang pagh:

> lab HovqIj:
>
> > qaStaHvIS poH nI' tlhIngan Hol vIlo'qu'be'. reH jIvumnIS.
> > DaH loQ jIleSlaH. DaH tlhIngan Hol vIbuSqa'laH. wej
> > vIbuSqu'be'laH 'a vIbuSlaH.
>
> I suspect you mean either <wej vIbuSqu'laH> or <DaH vIbuSqu'be'laH>.

va. I did it again.

> > DublI' ghu'.
>
> We know that <Dub> can be use transitively, as in <laHwIj vIDub>, but I am
> not sure it can be used intransitively like this. I would probably say
> <ghu'wIj Dublu'lI'>.
>
> > lut vIqon vIneH 'ach qech Daj vIHutlh.
> > vaj *SuD-s* vIbom.
>
> nuq 'oH *SuD-s*'e'??

blue-s 8-)

> > jIyIn 'a jIyInbe'law'
> > may'mey vIghobnIS 'a quvwIj vItoblaHqu'be'
> > muvuv nuv muj 'a qImHa' ghot potlh
>
> I don't think <muj> can be used as an adjective like this. Perhaps <ram>
> would work here.

I was aware of this, too. However, I liked the double <u> sound in <nuv
muj> and the double <o> sound in <ghot potlh>.

> > wa' ngoD muQapmoH 'a ngoDvam mulujmoH
>
> I think your sentence order is off here - <muQapmoH wa' ngoD 'a mulujmoH
> ngoDvam>. If this is not what you mean, then I am confused.

Ohohohoh - time for the replacement proverbs.
HIvqa' veqlargh. DopDaq qul yIchenmoH QobDI' ghu'. yIvoq 'ach yI'ol.
jIQaghqu'chu' jay'. tlhIngan Hol SovwIj DubHa' lo'wIj qub.

> > wa' ngoD muSeymoH 'a ngoDvam mu'ItmoH
>
> > yIQoy, qeylIS qa', yIQoy
> > ghu'vam vIchoHmeH HIrach
> > quvwIj vItob vIneH
> > jIHvaD qImlu' vIneH
> > jIyInqu' vIneH jay'
>
> maj.
>
> > laDwI', yInna' 'oHchugh yInlIj, yItIvqu'.
> I don't quite understand this. Perhaps you mean <yInvam 'oHchugh yInlIj>...

I meant: "If your life is a real life". I think that's what I said.

> > Da'IQmoH bomwIj 'e' yIchaw'Qo'.
> prefix error: <Du'IQmoH>

HIvqa' veqlargh jay'.

> majQa'. pupbe' pablIj, 'ach HoSghaj qechlIj.

Qugh 'oH pabwIj'e'. pab napqu' vIlo'Ha'. jIqeqnIS jay'.

HovqIj

> pagh
> Beginners' Grammarian

Back to archive top level