tlhIngan-Hol Archive: Mon Nov 09 18:45:05 1998

Re: yuch QaQ law' vIghro'mey QaQ puS

William H. Martin wrote:

> On Thu, 5 Nov 1998 20:49:27 -0800 (PST) Alan Anderson
> <[email protected]> wrote:
>
> > ja' K'ryntes:
> > >DaH *hamster*wIj HoHlaHbe'.
> >
> > "Hamster" ghu' QaQ law' vIghro' ghu' QaQ puS.
>
> chaq *Hampster* pach qel *Hampster* 'ej chaq bIH teq pIn'a' 'e'
> HarchoH. Hajqu'mo' Hegh.
>
> > DaH taHlaH "Hamster" -- ramchoHpu'mo' vIghro'.
>
> HoHchoHlaHbe'mo' vIghro', javna' moj. mo'Daq Dabmo' *hampster*,
> javna' 'oH je. javmey maSlaw' pIn'a'vam.

javmey vImaS'a'?  QuchmeH HoHnISbe' vIghro'wIj.  vItoD.  jIHmo' yIntaH
vIghro'wIj.  jIvumtaHvIS vItu'.  ropqu' 'ej rIQ.  ropyaHDaq vItlhap.  DaH
vIQorgh.  pachmey pagh QaQ law' Hegh QaQ puS.  He'So' yojlIj!  bISovbe'!

> > >tuqwIjDaq vIghro'wIj vISo'nIS.  naDev
> > >chaw'be' Ha'DIbaHmey.  jaghmey ghajbe'.
> >
> > jagh Hutlhchugh, qatlh DaSo'nIS?
>
> ghaytan juH je'ta'be' pIn'a'vam. Ha'DIbaH ghaj DabwI'pu' ru' 'e'
> chaw'qangbe' juHvam ghajbogh nuv'e'. malja' HuqDI' neplaw'
> pIn'a'vam. lay' <<pagh Ha'DIbaH vIghaj.>> neppu'mo' DaH So'nIS.

nepwI' jIHbe'!  naDev jIyIn wa'DIch vaj vIghro'wIj vISuq.

*mouse* HoH vIchaw'chugh, ghaytan Daja' <chotwI'mey DamaSlaw'>.

nepwI' HIpongQo'!  ghu'wIj DaSov.

No hard feelings but let me tell you, whether you're speaking as a Klingon or
a Terran, it is an insult to say, "Apparently so-and-so lies when they
conduct business," if you don't know the situation.  If I were truely a
Klingon, my response would not have been so "nice".  If you want to hear the
long version of my cat story, and I'm sure you don't, I'll send it via
private e-mail.  Then if you want to say I'm a liar and a prison warden, you
can do that via private e-mail.  Or, hey, if you want to call me names on
this list, then do it when you're talking to me and not someone else.

If I happened to missread your post, and you didn't say those things, then
I'll be quick with the replacement proverbs.  I don't always trust my
translation skills.

K'ryntes

Back to archive top level