tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 10 13:12:54 1998

Re: yuch QaQ law' vIghro'mey QaQ puS

On Mon, 9 Nov 1998 19:03:33 -0800 (PST) Pam Felton
<[email protected]> wrote:

> charghwI' 'utlh wrote:
> > HoHchoHlaHbe'mo' vIghro', javna' moj. mo'Daq Dabmo' *hampster*,
> > javna' 'oH je. javmey maSlaw' pIn'a'vam.
>
> javmey vImaS'a'?  QuchmeH HoHnISbe' vIghro'wIj.

QuchmeH 'Iv HoHnISbe' vIghro'lIj? ramlaw' vIghro'lIj vuD.

potlh vIghro' HoHlaHghach.

> vItoD.  jIHmo' yIntaH
> vIghro'wIj.  jIvumtaHvIS vItu'.  ropqu' 'ej rIQ.  ropyaHDaq vItlhap.  DaH
> vIQorgh.  pachmey pagh QaQ law' Hegh QaQ puS.

vuDlIj neH 'oH ngoDqoqvam'e'.

> He'So' yojlIj!  bISovbe'!

vuDlIj neH 'oH je ngoDqoqvam'e'.

> > > jagh Hutlhchugh, qatlh DaSo'nIS?
> >
> > ghaytan juH je'ta'be' pIn'a'vam. Ha'DIbaH ghaj DabwI'pu' ru' 'e'
> > chaw'qangbe' juHvam ghajbogh nuv'e'. malja' HuqDI' neplaw'
> > pIn'a'vam. lay' <<pagh Ha'DIbaH vIghaj.>> neppu'mo' DaH So'nIS.
>
> nepwI' jIHbe'!  naDev jIyIn wa'DIch vaj vIghro'wIj vISuq.

malja' DaHuqDI' bIlay'law' <<naDev vIDabtaHvIS Saj vISuqbe'.>>
bIlay'Ha'law'. bIlay'Ha'chugh bInep.

rut nep Hoch. jInepnISDI' jIDIS. <<nepwI' jIHbe'!>> jImaqbe'.

> *mouse* HoH vIchaw'chugh, ghaytan Daja' <chotwI'mey DamaSlaw'>.

Soj HoH vIghro'. motlh ghu'. qay'be'.

> nepwI' HIpongQo'!  ghu'wIj DaSov.

bInepchugh, yIchID. qaynISbe'. bInep 'e' DaDelchugh bInep 'e'
yItemQo'. nap ghu'.

> No hard feelings but let me tell you, whether you're speaking as a Klingon or
> a Terran, it is an insult to say, "Apparently so-and-so lies when they
> conduct business," if you don't know the situation.

tlhIngan Hol Dalo'be'lI' 'ej tlhIngan Hol Daqelbe'lI'. wej
jIQagh. wej jIqarbe'.

> If I were truely a
> Klingon, my response would not have been so "nice".  If you want to hear the
> long version of my cat story, and I'm sure you don't, I'll send it via
> private e-mail.

'e' Data'ta' 'ach vuDwIj DachoHmoHbe'. ghaytan ram vuDwIj.
yIjot. qatlh bISaH?

> Then if you want to say I'm a liar and a prison warden, you
> can do that via private e-mail.  Or, hey, if you want to call me names on
> this list, then do it when you're talking to me and not someone else.

qatlh naDev QInvam DalaDpu'?

> If I happened to missread your post, and you didn't say those things, then
> I'll be quick with the replacement proverbs.  I don't always trust my
> translation skills.

bIlaDHa'be'pu'.

qechvam wIbuSHa' DaneHchugh qay'be'. vIlIjlaH. bIghoHtaHchugh
vaj jIghoHtaH. nap ghu'. yIwuq.

> K'ryntes

charghwI' 'utlh

Back to archive top level