tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 03 12:08:24 1998

Re: Qov's first ever posting [Was: Re: drillmusciangroup]

On Tue, 3 Nov 1998 11:41:23 -0800 (PST) Robyn Stewart
<[email protected]> wrote:

> ---Alan Anderson  wrote:
> >
> > ja' Qov:
> > >nuqaDbej.  pawbe'chugh po'wI' chu' vaj maleS 'ej nuyonchoHmoH
> > >laHmeyqoqmaj.  Qo'noSDaq majatlhchugh <tlhIngan Hol wIjatlh>,
> > >maDo'chugh Hagh tlhIngan.  ghaytan nuHoH neH.
> >
> > Qo'.  Holchaj wIquvmoH 'e' wInIDba', qar'a'?  tIghchaj DIvuvlaw' je.
> > chaq taQ QIchmaj 'ej tlhaQ, 'ach ghaytan Hagh neH tlhInganna'pu'.
> > mavaQ!  maqarchu'!  maqIDbe'taHchugh, maja'be' 'IH jaj, qar'a'?
>
> jaS Qublaw' tlhInganpu'.  Holchaj wIlo'Ha'chugh chaH DImaw.
> tera'nganpu' chaHbe'.  lI'be' <qamaw 'e' vIHechbe'> QeHDI' tlhIngan.

QeHDI' tlhIngan, lI'be' Hoch. bISuvchu'be'chugh vaj bIHegh.
batlh bISuvchugh vaj yIn. ghaytan bIrIQ 'ach bIyIn...

DuH.

jIqarchoH. ghaytanHa' bIyIn, 'ach bIDo'chugh chaq bIyIn.
bIDo'qu'chugh vaj batlh bIHegh.

> > >I remember the first time I spoke Klingon while eating, making the
> > >stunned realization that while in English it's enough not to talk
> with
> > >your *mouth* full, in Klingon the food has to be all the way clear of
> > >the oesophagus if you want to be certain it's not going to shoot
> > >across the table when you talk.
> >
> > nom lutlhoj je raS Dop HopDaq ba'taHbogh nuvpu'. :)
>
> yItlI'bogh  loD ghaH DoSwIj'e'.

chaq vIHlI'mo' DoSvam, 'ej Qatlhmo' qIpmeH Qu', bIpe''eghmeH
yItlI'bogh loD lo'laH law' QamlI'bogh loD lo'laH puS.

> Soj vIvo' 'ach Hopmo' ghaH vIqIpbe'.

Soj 'ugh DaSamnIS. DoSmey Hop SIchlaH. 'ughmo' chuqlIj Dub
Sojvam.

> ==
> Qov - pab 'utlh

charghwI' 'utlh