tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 03 11:31:06 1998

Re: Qov's first ever posting [Was: Re: drillmusciangroup]

---Alan Anderson  wrote:

> ja' Qov:
> >nuqaDbej.  pawbe'chugh po'wI' chu' vaj maleS 'ej nuyonchoHmoH
> >laHmeyqoqmaj.  Qo'noSDaq majatlhchugh <tlhIngan Hol wIjatlh>,
> >maDo'chugh Hagh tlhIngan.  ghaytan nuHoH neH.
>
> Qo'.  Holchaj wIquvmoH 'e' wInIDba', qar'a'?  tIghchaj DIvuvlaw' je.
> chaq taQ QIchmaj 'ej tlhaQ, 'ach ghaytan Hagh neH tlhInganna'pu'.
> mavaQ!  maqarchu'!  maqIDbe'taHchugh, maja'be' 'IH jaj, qar'a'?

jaS Qublaw' tlhInganpu'.  Holchaj wIlo'Ha'chugh chaH DImaw.
tera'nganpu' chaHbe'.  lI'be' <qamaw 'e' vIHechbe'> QeHDI' tlhIngan.

> >I remember the first time I spoke Klingon while eating, making the
> >stunned realization that while in English it's enough not to talk
with
> >your *mouth* full, in Klingon the food has to be all the way clear of
> >the oesophagus if you want to be certain it's not going to shoot
> >across the table when you talk.
>
> nom lutlhoj je raS Dop HopDaq ba'taHbogh nuvpu'. :)

yItlI'bogh  loD ghaH DoSwIj'e'.  Soj vIvo' 'ach Hopmo' ghaH vIqIpbe'.

==
Qov - pab 'utlh