tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 22 11:55:15 1998

Re: KLBC - pach puqloD

-- KLBC - pach puqloD

tlhIngan Hol vIghItlhchu' 'e' vInIDlI'.

cha'Hu' qach chu'Daq mavIH'eghchoHta' qorDu'wI',  wejpuH!

> > I refuse to be "perfectly new" (though I considered it) because I don't
> > like chu'chu' as a verb construction.

> No?  Because of the repetition or the meaning?  {-chu'} doesn't have
> to imply perfect in a good way.  I often translate it as "utter."
> {chu'chu'wI'} is the term I usually use to describe an utter newbie.
> The stuttering repetition adds to the image for me.  But {chu'ba'} is
> fine, if you prefer it.

Not because of the meaning or the repetition, but because of the sound:
[chu'chu' tren]  >:)

tlhIngan Hol mu'tlheghmey Qatlh vImughvIS, roD jImIS.
mughghachmeyvam DanuDqu''a' 'ej bIH DaQIjneS'a'?

> laH nIv much jabbI'IDvetlh.  qaStaHvIS wej jaj laHlIj DaDubqu''a'?
> qaStaHvIS wej jaj laHlIj DaDubqu''a'.  pIj Qaghmey Huj lIng po'wI',
> mughtaHvIS.
That data transmision presents a superior ability.  While it does
not yet continue will you continue to improve it?  While it does
not yet continue, may you continue to improve it.  Frequently, those
who are skilled produce strange mistakes, while they translate.

> SoHvaD mu'tlheghmey vInobnISqa'be'.  DaH qechlIj'e' tIlo' 'ej Hol
> yIlo'.  yIqaD'egh.  bIghaqDI' nughmaj Daje'.
I don't need to give you any more sentences.  Now, use your own ideas
and
language.  Challenge yourself.  When you contribute, you enrich our
society.

-- Tuv'el, pach puQloD

Back to archive top level