tlhIngan-Hol Archive: Thu Aug 06 20:41:39 1998

Re: KLBC - buv vagh DIp mojaqmey muSqu' vIlo'nISqu'qa'ba'.

KLBC - reH jIqeqnIStaH

ja' Qov:

> Translate into Klingon (I'm making you practice some other noun
> suffixes, too):
>
> Thanks to your stupid so-called information, we're in this prison.

De'qoqlI' QIpmo' bIghHa'vamDaq maH.

> >From here I can see a man.

naDevDaq loD vIleghlaH.

> He fell out of that window.

Qorwaghvetlhvo' pum ghaH.

> He picked up the stick for something that appears to be a flag.

joqwI'HeyvaD naQHom woH.

> Now his flag-thing is on the stick

DaH naQHomDaq 'oH joqwI'HeyDaj.

> He is running towards our guard.

'avwI'ma'Daq qetlI' ghaH.

> Jump!  Get out of the cage and charge right for the wet river!

yISup!  mo'vo' yIHaw' 'ej bIQtIq yIQDaq yIyovchu'!

> Because of his courage, that prison[er] became a minor inconvenience.

qajunpaQDajmo' qay'choHlaw' qama'vetlh.
toDujDajmo' qay'choHlaw' bIghHa'vetlh.

> ==

mughtaHmeH Qatlhqu' mu'tlheghmeyvetlh.  jIHvaD qaDvam Danobmo' qatlho'!

> Qov - Beginners' Grammarian

- tuv'el, pach puqloD

Back to archive top level