tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 31 20:00:57 1997

Re: KLBC: Why we're all so tired

At 10:24 97-10-29 -0800, muHwI' wrote:

muHwI' laHlIj Da'angbe'taH.  bIbuD'a'?  bIDoy''a'?  mu'tay' Dalo'be'taH.
pab DaSovbejbogh DalIjlaw'.  'ach bIlugh: mI'meyvaD lI' qeq.

}WHY WE'RE ALL SO TIRED
}(nice number practice)
}(mI'mey qeq QaQ)
}
}For a couple years I've been blaming it on iron poor blood, lack of vitamins,
}dieting and a dozen other maladies. But now I found out the real reason.  I'm
}tired because I'm overworked.
}qaSpu' tera' DIS puS 'Iw *vitamines* roptaHghach je vI*blaim*pu'.
}'ach DaH meqna' vISampu'.
}jIvumpu'chu'mo' jIDoy'.

There's no need for {roptaHghach}, we have {rop}.  We have a word for blame.
Watch your suffix order.

}The population of the USA is 237 million.
}*USA* DabtaH cha'vatlh wejmaH Soch 'uy' Humanpu'.
}
}104 million are retired.
}vum rIntaH wa'vatlh loS.

'uy'

}That leaves 133 million to do the work.
}vum wa'vatlh wejmaH wej 'uy' neH.
}
}There are 85 million in school, which leave 48 million to do the work.
}DuSaQDaq ghojtaH chorgh vagh 'uy'. vumqu' loSmaH chorgh.

'uy'

}Of this there are 29 million employed by the federal government. This leaves
}19 million to do the work.
}*fed. Gov't*vaD  toy' cha'maH Hut 'uy'. vaj vumtaH wa'maH Hut 'uy' neH.

}Four million are in the Armed Forces, which leaves 15 million to do the work.
}yo'Daq loS 'uy' tu'lu' vaj vumtaH wa'maH vagh neH.
}
}Take from the total the 14,800,000 people who work for State and City
}Government and that leaves 200,000 to do the work.
}DaH qumvaD vum wa'maH loS chorghbIp Human 'ej vumqu' cha'bIp.
}
}There are 188,000 in hospitals, so that leaves 12,000 to do the work.
}*hospital*meyDaq wa'vatlh chorghmaHchorghSaD tu'lu' vaj vum wa'maH cha'SaD.
}
}Now, there are 11,998 people in Prisons. That leaves just two people to do
}the work.  You and me.
}DaH wa'maH wa'SaD Hutvatlh HutmaH chorgh qama' tulu'. vaj vumnIS cha' nuv.
}jIH SoH je.

{tu'lu'}
}
}And you're sitting there playing around on email.
}'ej jabbI'ID DalaDtaH SoH.

qejbogh Qov DacherghlaH qar'a' muHwI'?  jabbI'IDvam DalIngmeH
Davumqu'be'law'mo' vIlughmoHmeH vIvumqu'be' je.  jeQHa'chugh taghwI'
vIqunqu'be' 'ach maSovchuqchoHmo' muHwI' jIH je vIvaqlaHlaw'.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level