tlhIngan-Hol Archive: Thu Oct 23 16:26:00 1997

Re: KLBC

At 15:12 97-10-23 -0700, muHwI' wrote:

}jIHvaD ngeD mu'tlheghmey 'ach mu*inspire*mo' vIchoH 'ej vIqeq:

'ej mu'tlheghmey napqu' DawIvbe'mo' bIQagh vaj bIhghojlaH:

}jonta' DabtaHmo' tlhInganpu' qej ghojwI' Dogh val je jIH
}because the mean Klingons live in/at/on the engine I am a silly and smart
}student.

Plural mean Klignons and singular engine means you need to say {luDabtaHmo'}.

The conjunction {je} is for joining nouns, not verbs and not verbs acting as
adjectives.  We can't just string multiple descriptive verbs together.  It's
in KGT, but I can't find the page.  You could say: {valbogh ghojwI' Dogh jIH}.

}tlhIlmey Sopmo' joHwI' 'IH ghaH HoH pInwI' HoS 'ej SuDchoH SuvwI'pu' Quch.
}Because my handsome lord ate minerals my strong boss killed him and the happy
}warriors became blue.

Dap 'oHbej 'ach pabchu'.  majQa', DoghwI'.  tugh qaD chu' vImuch 'e' vIlay'.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level