tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 13 05:50:54 1997

Re: ram QeH

jIHvaD jangqa' SuSvaj:
>> >QeHlIj vIyajbej.  be'pu' mIgh law' vISov.  QeHlIj yajlaH Hoch
>> >loDpu'.  'ach mIgh Hoch be'pu' 'e' teHbe'.
>>
>> 'e' vIlaj. mIghbe' be'pu'. quvHa' neH.
>
><quvHa'>?  mu'vam Dalo' DaneH'a'.
>Are they "dishonored" or "dishonorable"?

hmmmmm... Good question...

In TKW p179 we find: <noH ghoblu'DI' yay quv law' Hoch quv puS.>
which is translated as: "In war, there is nothing more honorable
than victory."

So i think the blade cuts both ways. But i defer to Voragh, Canon
Master for a more complete analysis. It seems to me that there may
be something recent in the mailing list archives about <batlh> and
<quv>.

latlh quvHa'moHlu'DI', quvHa'lu'.

- DaQtIq

Back to archive top level