tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 16 12:19:51 1997

Re: KLBC: betleH (grammar practice but also need some information)

According to Donald E. Vick:

> > > loS qammey
> > > Danlaw' betleH.
> >
> > Klingon feet?  Human feet?  Hobbit feet?  Whose feet?
> >
> > A "foot" is a measurement of twelve inches.  We don't know the equivalent
> > Klingon unit of measurement, or anything close to it (all we know of is
> > {qelI'qammey}).  Write out "feet."
> >
> > loS "foot"-mey Danlaw' betleH.
>
>      This might be debatable - it *does* occupy the space of four
> feet.  (I have big feet. :)  At any rate, I think it was clear, since
> the context was a question about size.  I commonly use body
> measurements in English as well, so you can put this down to personal
> idio(t)syncrasy.

jIQamtaHvIS yav 'I'wIj je HotlaH betleH QaQ. betleH vIDelmeH
qamDu'wIj vIlo'be'. betleHDaq vIyItchugh chaq qamDu' vIpe' qoj
betleH jISIH. betleH vI'uchDI' 'ej loQ yav HotDI' betleH, loQ
'I'wIj HotlaH betleH.

> > > betleH chenmoHta'DI', HetaQvo' paq SuqnIS.
> >
> > *HetaQ* paq je'laHbe'.  paqmeyDaj ngev *HetaQ* 'e' mev ghaH net raD.

Do'Ha'. HeghmeH *Paramount*, QaQ jajvam...

> HIja', jabbI'ID vIngeHta'DI' ngoDvam vItu'.  Do'Ha'.  reH Doghqu'nISlaw'
> chuttejmey.

qurba' jaghmeyma'.

> wIvqu', law'wI'pu'vaD Holtej jIH
> | Thaddaeus Vick, Linguist to the Masses |       [email protected]       |
> |      a first time for everything.      | http://www.crl.com/~dvick |

charghwI'

Back to archive top level