tlhIngan-Hol Archive: Sun Jul 27 16:58:16 1997

Re: KLBC - juHDaq jIcheghDI' qep'a'vo' ...

[email protected] on behalf of [email protected] wrote:
> juHDaq jIcheghDI', vavwI' loDnI'wI' jupwI'pu' je vIjatlh.

You spoke them like languages?

If you speak TO them, you need {-vaD}.

vavwI'vaD loDnI'wI'vaD juppu'wI'vaD je jIjatlh.

Notice also that the plural {-pu'} always comes before {-wI'}.

> qep'a'Daq qaSbogh
> wanI'mey taQ vIDel. jIjatlhDI' jISeyqu'.
> 'ach DISvam juHDaq jIcheghDI' jIropchoH.

Do'Ha'!

> *Monday*Daq, 'oy' HughwIj.

When you're using timestamps like "Monday," or {DaHjaj}, you don't use {-Daq},
the locative, you just state the time.

"Monday" 'oy' HughwIj.

> *Tuesday*Daq, ghoghwIj vIchIl!

Did you find it again?  :)

{chIl} is "lose, misplace."  I don't know if it's really appropriate for your
condition.  Perhaps {Qapbe' QIchwIj} or {ghoghwIj vIlo'laHbe'}.

> vaj jIbomlaHbe'! qep'a'vo' bommey law' vIqem,
> 'ach vIbomlaHbe'! jI'IQ! jIQeH!

jIHvaD qaSchugh wanI'meyvam jI'IQ je jIH 'ej jIQeH je jIH.

> *Thursday*Daq chegh ghoghwIj. vIQuchqa'.

Watch the prefix.  {jIQuchqa'}.

> 'ach
> jIroplI'mo' wej jIbom. wa'leS jIpIvbe'chugh vaj Qel vISuch. QelwI' vIparHa',
> 'ach vISuchnISbe' 'e' vItul. DaH, jIDoy'. jIQong 'e' vIHar.

qep'a'Daq loQ jIrop.  chaq qangej.  (heh heh)

> Intended English idea: I had a great time at the qep'a', but I came down
with
> a cold when I got home and am currently recuperating.
> (What's "SKI" stand for, anyhow? I used to know but I've forgotten.

Summary for the Klingon Impaired.  Yick.

> I thought
> I'd post this as KLBC because I want somebody to tell me how bad my tlhIngan
> Hol is, hehe.

yIjeQ!  bIpo'!

toH!  qep'a'Daq SoHvaD tlhIngan Hol vIjatlhbe'.  DIvI' Hol neH wIjatlh SoH jIH
je.  maQIp!

--
SuStel
Beginners' Grammarian