tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 30 13:01:30 1997

Re: Comparative construction

Nick Nicholas wrote:
> Qumpu' 'Iwvan:

{Qum}!  majQa'.  It sure beats {ghItlh} any time.

> > I still have a soft spot for the {paghmo' tIn mIS}-type construction:
>
> > {chaq nargh parmaq vIjonbogh;  chaq not parmaq vIjonta';
> > ghu'vetlh qaq law'  ghu'vam qaq puS}.
>
> Do'Ha': DaH paq mojmeH "paghmo' tIn mIS" ghItlhDaq vIlISlI'bogh,
> DachchoH mIwvetlh,

qatlh Dalonta'?  lugh 'e' DaQub 'e' Damev'a'?  mIw nIv Datu'pu''a'?

> 'ej qech Sarvetlh vIQummeH, -meHmey law' vIlo'choH.

chay' Qap?

Do'Ha'bej, Dung mu'qach vIparHa'law'mo'.  vI'angmeH, DaH bomHom'e'
qonbogh Tennyson 'ej nungeHbogh T'Lark vImughmeH vIlo' je --

  reH jI'IQqu'taHvIS, vIbuS,            I hold it true, whate'er befall;
  'ej qaSlaH Hoch Doch, not vIHon;      I feel it, when I sorrow most;
  chaq nargh parmaq; chaq not vIjon;    'Tis better to have loved and lost
  ghu'vetlh qaq law' ghu'vam qaq puS.   Than never to have loved at all.

--'Iwvan

--
"mIw'e' lo'lu'ta'bogh batlh tlhIHvaD vIlIH [...]
 poH vIghajchugh neH jIH, yab boghajchugh neH tlhIH"

Back to archive top level