tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 23 14:04:11 1997

Klingon Honor

Sustel wrote:
:January 14, 1997 11:29 PM EST, jatlh HetaQ:
:
:> So, we can conclude that {pop} is a canon tlhIngan Hol word but that a
:> translation of  "glory" may only be appropriate for that specific proverb.
:> Since we don't have a canon definition of {pop} we can't use it to mean
:> glory in constructs of our own?
:
:We do have a definition.  TKD page 183, {pop} "reward," and TKW page 47: "The
:Klingon word 'pop' ('reward') could refer to compensation or a prize of some
:sort, but it also means 'honor' in the sense of recognition for a particular
:achievement or set of achievements."
:
:Compare this to the definition of "glory" in my American College Dictionary:
:"(1) exalted praise, honor, or distinction, accorded by common consent."
:Surely you agree that this could be expressed with {pop} in the right
:contexts?
:
:SuStel

Since Klingons are obsessed by honor, perhaps its time again to discuss the
various words for it we have available. First, to get the ball rolling and
the creative/critical juices flowing, let's look at the considerable canon
available for batlh and quv, "honor" (including the related concepts of
batlhHa', ghob, pop, tIgh and vuv):

batlh  honor (n.):
yIntaHvIS qeylIS'e' lIjlaHbe'bogh vay' batlh 'etlhvam chenmoHlu'pu'
  this sword of honor descends from the time of Kahless the Unforgettable. S8
batlh potlh law' yIn potlh puS
  Honor is more important than life.  TKW
batlh qelDI' tlhIngan, lumbe'
  A Klingon does not postpone a matter of honor. TKW

batlh  honored, with honor, honorably (adv.):
batlh Daqawlu'taH
  You will be remembered with honor. TKD
batlh bIHeghbe'
  You will die without honor. TKD
batlh Daqawlu'taH
  You will be remembered with honor. ST3
batlh maHegh
  [We die honorably.] CK (untranslated opening dialogue)
batlh qaghojmoHpu'
  It has been an honor to instruct you. CK
batlh malja' DaHuq
  You transact business honorably. PK
Hoch DaSopbe'chugh batlh bIHeghbe'
  Eat everything or you will die without honor. PK
batlh qaghojmoH
  It has been an honor to instruct you. PK
tlhIngan Dujmey law'qu' SommeyDaq batlh cha'lu'
  [It] has been emblazoned upon the hulls of countless Klingon starships. SP1
pIj maSuvpu' batlh maSuvpu' 'ej maQapbejta'
  In our many battles, we have fought with honor and achieved VICTORY!
(Hallmark)
batlh bIHeghjaj.
   May you die well.  TKW
batlh ghob yIpab.
  Adhere to virtue honorably. TKW
batlh Heghlu'chugh noDnISbe' vay'  TKW
  An honorable death requires no vengeance. TKW

batlhHa'  dishonorably (adv.) [IMO (HolQeD 4.4)]:
batlhHa' vanglu'taHvIS quv chavbe'lu'
  One does not achieve honor while acting dishonorably. TKW
Qu' buSHa'chugh SuvwI', batlhHa' vangchugh, qoj matlhHa'chugh, pagh ghaH
SuvwI''e'
  If a warrior ignores duty, acts dishonorably, or is disloyal, he is
nothing. TKW

ghob  ethics, virtue (n.):
qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
  devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon
virtues. S13
tlhIngan ghobmey paq
  Klingon Book of Virtues [i.e. original title of TKW acc. to LC's MARC-CIP].
pop 'oH ghob'e'
  Virtue is the reward. TKW
ghob tIvnISbe'lu'
  One need not enjoy virtue. TKW
batlh ghob yIpab
  Adhere to virtue honorably. TKW

pop  a reward, compensation, a prize of some sort (n.):
pop 'oH ghob'e'
  Virtue is the reward. TKW
pop as an "honor" (recognition for a particular achievement or set of
achievements) TKW

quv  be honored, high, supreme [TKD Add.] (vb.):
naDev juHlIjDaq cha'logh jISopneSchugh vaj jIquv
  It would be an honor to eat twice here at your house, your Honor. PK
bItuHlaHbe'chugh bIquvlaHbe'
  If you cannot be shamed, you cannot be honored. TKW
noH ghoblu'DI' yay quv law' Hoch quv puS
  In war there is nothing more honorable than victory. TKW

quv  honor (n.):
quvwIj DatIchpu', tera'ngan
  [You have insulted my honor, Terran.] PK
batlhHa' vanglu'taHvIS quv chavbe'lu'
  One does not achieve honor while acting dishonorably. TKW
tlhIngan quv DatIchDI' Seng yIghuH
  When you insult a Klingon's honor, prepare for trouble. TKW
quv Hutlh HoHbogh tlhIngan 'ach qabDaj 'angbe'bogh
  A Klingon who kills without showing his face has no honor. TKW
'ang'eghQo' quv Hutlhbogh jagh neH ghobtaHvIS ghaH
  Only an enemy without honor refuses to show himself in battle. TKW
quv bey'
  Honor Display KCD

quvHa'ghach  dishonor (n.):
quvHa'moH  dishonor (vb.):
qaStaHvIS wej puq poHmey vav puqloDpu' puqloDpu'chaj je quvHa'moH vav
quvHa'ghach
  The dishonor of the father dishonors his sons and their sons for three
generations. TKW

quvmoH  to honor (vb.):
qep'a' wejDIchDaq jatlhtaH tlhIngan Hol HaDwI'pu'. ghoHtaH je. tIv'eghtaH
je. vaj SuquvmoH.
  MSN Expert Forum BBS (MO to SuStel)

quvqa'meH vIttlhegh  secrecy proverb (n.)
  ("a proverb [for the purpose of] being honored again") IMO in HolQeD

tIgh  custom, honor (n.):
tlhIngan tIgh
  "The Klingon Way" (title) TKW
"You outsiders see only our fierceness, our love of battle. You do not see
the tIgh, the honor, that shapes our every act." [Gowron in ST:Klingon
novelization]

vuv  to respect (vb.):
qoH vuvbe' SuS
  The wind does not respect a fool. TKW

va, jIvumnISqa' jay'! Comments to follow in the next post.

-- Voragh

Back to archive top level