tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 15 08:11:55 1997

Re: KLBC: Vulqan Hol

DIEGO DE MIGUEL LERIA wrote:
> *http://www.ludwig.ucl.ac.uk/st/StarTrek/Vulcan/Vulcan.html*-Daq
> vulqan Hol jabbI'ID Daq vItu'pu' 'ej Daj[...]
> 'ach tlhIngan Hol Hachlaw' law' vulqan Hol Hachlaw' puS

Hachbe'bej vulqangan Holvetlh.  'ach qay'be' ngoDvam neH.  tlhIngan Hol
wIHaDbogh 'oghta' Holtejna'.  _tKD_Daq pab mu'mey je Dellu'DI', law'qu'
Qaghmey taQ, 'ach Holna' 'oH tlhIngan Hol'e'.  vulqangan Hol 'oghbogh
ghot'e' vISovbe', 'ach Holmey HolQeD je yajbe'bej ghaH net tlhojchu'.
My favourite line is the one about Vulcan using a `pentagonal' (that is,
quintal, base-5) number system.  It reminds me of the joke where two
fellows argue whether having three wives is bigotry or trigonometry.

--'Iwvan

--
"mIw'e' lo'lu'ta'bogh batlh tlhIHvaD vIlIH [...]
 poH vIghajchugh neH jIH, yab boghajchugh neH tlhIH"

Back to archive top level