tlhIngan-Hol Archive: Mon Dec 22 12:39:48 1997

KLBC: tera’Daq qoD leng

    tera'Daq qoD leng vImughqa'.
(I resume translate the Journey to the center of the Earth)

tera’Daq qoD leng
Journey to the centry of the Earth   (Julio Verne)

        ghojmoHwI' QeH
        (The angry teacher)

 qaStaHvIS wa'SaD chorghvatlh javmaH wej DIS jarvagh jaj wa’maH loS,
nom juHHomwIjDaq chegh vavwI’ loDnI’wI’.  *Lindembrock* ghojmoH
ghaH ‘ej *Hamburgo* veng yIn. Soj vutmeH paS Martha vutwI’ ‘e’ vItu’.
jIjatlh’egh: “ghungchugh vavwI’ loDnI’wI’ vaj jach ghaH”. leSpa’Daq jIHpu’
lojmIt poSmoHvIS *Martha* ‘ej tlhob ghaH:
 - *Lindembrock* bIpawta’’a’. cha’rep ‘oHbe’. qatlh ‘eqqu’ bIchegh, qaH.
vutpa’Daq ghoS vutwI’. ghojmoHwI’ vavnI’ loDnI’wI’ QeH vIleghqang..

leSpa’Daq ‘elDI’ jatlh *Lindembrock*:
     - HIghoS Axel! malja’pa’ ghoghoSmoH
pe’veIl jatlhqa’qu’: bIghoS’a’ bIghoSbe’’a’ ‘uS.

loD QaQ *Oto Lindembrock*. tlhIl DuSaQDaq ghojmoH ghaH.
reH Daqvetlh QeH mojchoH. tlhIlmey mu’mey Qatlh puS tu’lu’ ‘ej
jatlhlaHbe’chu’mo’ QeHchoH. ghom’a’vaD jatlhvIpchoH ghaH ‘ach
loD valqu’ ghaH. nagh mut Hoch Sovchu’qu’.

    At May 24 of 1863, my uncle, teacher Lindembrock returned
quickly to his small house. He lives in Hamburgo. I noticed that the
chef Martha was late with the food I spoke to myself: “If my uncle is hungry,
he’ll shout”. I was in the sitting room when Martha opened the door
and asked him:
     - Did you returned, Lindembrock. It’s not 2 o’clock. Why you
returned too early, sir?  She went to the kitchen. I was willing to
see my angry uncle teacher.

     When he entered in the sitting room Lindembrock said:
 - Come here me, Axel  Let’s go to the office room.
He spoke again forcefully: You will come or not?

     Oto Lindembrock was a good man. He was a teacher in a school
of mineralogy where he always becomes angry. There are many difficult
 words of minerals and he becomes angry because he couldn’t speak
them well. He becomes afraid to speak to a crowd but he was very
inteligent man. He know very well all kind of stones.

__
Eduardo Fonseca || Belo Horizonte, Brasil
Pau Brasil: The brazilian's VGA Planets home page
http://www.geocities.com/BourbonStreet/2460
Hovmey DIvan

Back to archive top level